جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

 متخصص بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی مردان چه می کند؟

 متخصص بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی مردان چه می کند؟

فهرست مطالب

سوالی که معمولا مطرح می شود این است که متخصص بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی مردان چه بیماری هایی را درمان می کند. در ادامه این مبحث را توضیح خواهیم داد. در افراد بالغ، برخی از بیماری های پوستی، از جمله بیماری های مقاربتی (STD) می توانند خطرناک باشند. تبخال های ناحیه تناسلی و سفلیس ممکن است موجب ساییدگی پوست و حتی بروز زخم های باز شوند.

در مردان، بیماری های سوزاک و کلامیدیا، باعث ترشح از آلت تناسلی و درد به هنگام ادرار می شوند. زگیل های تناسلی و مولوسکوم تناسلی، در اثر یک ویروس به وجود می آیند و در این شرایط، ضایعاتی در اطراف آلت تناسلی و مقعد تشکیل می شوند. شپش عانه که گاهاً “خرچنگ” نیز نامیده می شود، در موی ناحیه ی تناسلی رشد می کند و موجب خارش می شود.

البته، تمام شرایطی که ناحیه تناسلی و مقعد را تحت تأثیر قرار می دهند، بیماری های مقاربتی نیستند. خارش ژوک یا تینیا کروریس، یک راش پوستی شایع می باشد که ناشی از یک قارچ  است. همچنین، راش های پوستی در اثر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، در این نواحی به وجود می آیند. متخصص بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی مردان چه بیماری هایی را درمان می کند:

1.آبسه

آبسه

آبسه، عفونتی است که مشخصه ی آن جمع شدن چرک در زیر بخشی از پوست می باشد. باکتری هایی که معمولاً موجب بروز آبسه می شوند، استافیلوکوکوس اورئوس و استرپتوکوک هستند. این باکتری ها می توانند از طریق هرگونه شکاف یا آسیبی به پوست وارد شوند. این ناحیه از پوست ممکن است طی چند روز الی 1-2 هفته قرمز، حساس، گرم و یا ملتهب شود.

گاهی اوقات، اگر این عفونت های پوستی سطحی به طور مناسب و به موقع درمان نشوند، آبسه تشکیل می شود. بیشتر آبسه ها زمانی که تحت درمان درست قرار بگیرند، به سرعت برطرف می شوند. پس در هنگام مواجه با این مشکل، فورا به متخصص بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی مردان مراجعه کنید.

عواملی که افراد را در معرض ابتلا به آبسه قرار می دهند، شامل موارد زیر می شوند:

2.درماتیت تماسی آلرژیک

درماتیت تماسی آلرژیک

درماتیت تماسی آلرژیک، یک واکنش حساسیت تأخیری است (واکنش به ماده حساسیت زا 72-48 ساعت پس از در معرض قرار گرفتن اتفاق می افتد). شایعترین موادی که باعث بروز درماتیت های تماسی آلرژی زا می شوند، نیکل، کرومات ها، مواد شیمیایی لاستیکی و پمادهای آنتی بیوتیکی موضعی هستند.

مواد حساسیت زایی که معمولاً اکثر افراد به آنها حساسیت دارند، شامل عطرها، فرمالدهید، لانولین (چربی پشم به کار رفته در پمادها و مواد آرایشی) و سایر مواد شیمیایی زیست محیطی می شوند.

3. اریتراسما

اریتراسما

اریتراسما از جمله بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی مردان است و یک بیماری پوستی شایع است که لایه های پوستی را تحت تأثیر قرار می دهد. این لکه های پوستی خشکِ صورتی و قهوه ای، که به آرامی بزرگ تر می شوند، بر اثر عفونت ناشی از باکتری کورینه باکتریوم مینویسیموم (Corynebacterium minutissimum) به وجود می آیند.

4.دانه های فوردایس (Fordyce)

دانه های فوردایس

دانه های فوردایس، غدد چربی سطحی و بزرگی هستند که روی بافت مرطوب بعضی از اعضا و حفره های بدن (سطوح مخاطی) دیده می شوند. این دانه ها معمولاً بدون علامت هستند و می توان آنها را روی سر آلت تناسلی، قسمت داخلی پوست ختنه گاه و بیشتر از همه در حاشیه لب ها پیدا کرد.

این غده های چربی، فولیکول مو ندارند. این ضایعات معمولاً علائمی ندارند، اما اگر به طور نامناسب درمان شوند، ممکن است موجب خارش یا حساسیت شوند. 

5.هرپس تناسلی

هرپس تناسلی

هرپس تناسلی یک عفونت پوستی مادام العمر و عودکننده می باشد که توسط ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) ایجاد می شود. دو نوع ویروسHSV وجود دارد: ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 (HSV-1) و ویروس هرپس سیمپلکس نوع 2 (HSV-2).

هرپس های تناسلی معمولاً ناشی از ویروس HSV-2 هستند، اما گاهی اوقات می توانند در اثر ویروس  HSV-1 نیز ایجاد شوند. ضایعات هرپس ایجاد شده روی صورت که تب خال نیز نامیده می شوند، عمدتاً ناشی از ویروس HSV-1 هستند. عفونت های ناشی از این ویروس قابل سرایت هستند و از طریق تماس پوستی با ناحیه آلوده، به افراد دیگر سرایت می کنند.

گرچه، تقریباً تنها 20% از افرادی که به ویروسHSV مبتلا می شوند، دچار تاول ها یا زخم های قابل مشاهده می شوند. زخم های ناشی از عفونت اولیه، 6-5 روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروسHSV ایجاد می شوند و تقریباً 6-2 هفته ادامه دارند. این زخم ها به طور کامل بهبود پیدا می کنند و به ندرت جای زخم بر جا می گذارند. با این وجود، این ویروس در بدن باقی می ماند و در سلولهای عصبی به خواب می رود.

محرک های خاصی می توانند موجب بیدار شدن، فعال شدن و برگشتن این ویروس به پوست شوند که موجب بروز عفونت عود کننده می شود. این تبخال ها معمولاً خفیف تر از عفونت های اولیه هستند و عموماً در همان مکان رخ می دهند. میزان عود مجدد این ویروس، غیر قابل پیش بینی است و معمولاً با گذر زمان کاهش پیدا می کند.

6.زگیل تناسلی

زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی (کاندیلوما آکومیناتا) ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) هستند که بیش تر از 100 نوع مختلف دارند. ویروس نوع 6 و نوع 11 عامل 90% از زگیل های تناسلی هستند و کم خطر هستند، چرا که به ندرت موجب سرطان ناحیه تناسلی یا مقعدی می شوند.

از سوی دیگر  HPV نوع 16 و 18، پرخطر هستند و در حالی که به ندرت موجب بروز زگیل های تناسلی می شوند، می توانند موجب پیش سرطان و سرطان دهانه رحم و یا مقعد شوند.

بیشتر کسانی که به ویروس  HPV مبتلا می شوند علائمی ندارند و عفونت آنها خود به خود از بین می رود. برای افرادی که دچار زگیل های تناسلی می شوند، گزینه های زیادی برای درمان وجود دارد که تمام آنها به معنی از بین بردن زگیل های قابل مشاهده هستند. در واقع، هیچ درمانی برای زگیل تناسلی وجود ندارد.

گارداسیل (Gardasil)، واکسنی است که در برابر 4 نوع ویروس HPV که موجب 70% از سرطان های دهانه رحم و 90% از زگیل های تناسلی می شوند، محافظت ایجاد می کند.

7. سوزاک (عفونت اولیه)

سوزاک

سوزاک یک بیماری مقاربتی است که ناشی از باکتری نایسریا گونوره آ Neisseria gonorrhea می باشد. سوزاک، یک بیماری مقاربتی مُسری است که از طریق رابطه جنسی دهانی، واژینال و یا مقعدی با شریک جنسی آلوده سرایت پیدا می کند. این باکتری می تواند در دهان، مِنی، یا مایعات واژینال افراد آلوده زندگی کند. این احتمال وجود دارد که فرد مبتلا هیچ گونه علائمی نداشته باشد، ولی بتواند این بیماری را به دیگران انتقال دهد.

در صورتی که این عفونت توسط متخصص بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی مردان درمان نشود، می تواند به دیگر بخش های بدن مانند گلو، مفاصل و چشم ها (که ممکن است منجر به نابینایی شود) منتقل شود. عوارض ناشی از عفونت گنوره آ شامل بیماری التهابی لگن (PID) در زنان؛ التهاب بیضه ها (اپیدیمیتیس) در مردان، نابینایی نوزاد آلوده شده در طول زایمان، عفونت گسترده همراه با تب، راش پوستی، درد مفاصل و نیز ناباروری می شود.

8. ﻫﻴـﺪرادﻧﻴﺖ ﺳـﻮﭘﻮراﺗﻴﻮ

ﻫﻴـﺪرادﻧﻴﺖ ﺳـﻮﭘﻮراﺗﻴﻮ

ﻫﻴـﺪرادﻧﻴﺖ ﺳـﻮﭘﻮراﺗﻴﻮ، یک نوع بیماری مزمن غدد عروقی است. غدد عروقی، به دلایل مختلفی مسدود می شوند که منجر به بزرگ شدن (گشادشدن) مجاری پشت آنها می شود. این گشادشدگی مجاری، باعث ایجاد التهاب و عفونت توسط باکتری های مختلف می شود. افراد مبتلا به هیدرانیت سوپوراتیو، معمولاً برجستگی های قرمز و بزرگی روی ناحیه باسن، سینه، کشاله ران و زیربغل خود دارند.

این برجستگی ها، به تدریج بزرگتر می شوند و چرک ترشح می کنند. با وجود این که هیچ درمانی برای هیدرادنیت سوپوراتیو وجود ندارد، شما می توانید برای درمان ضایعات موجود و پیشگیری از موارد جدید، با متخصص بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی مردان همکاری کنید.

9. اینترتریگو

اینترتریگو

اینترتریگو intertrigo، یک بیماری پوستی است که در سطوح چین های پوستی بدن (زیر بغل، زیر سینه ها، شکم، باسن، کشاله ران و گاهی اوقات بین انگشتان دست یا پا) ایجاد می شود.

اینترتریگو می تواند در اثر افزایش دما، رطوبت و اصطکاک شدیدتر شود. این بیماری ممکن است تحت تأثیر عفونت پوستی سطحی ناشی از مخمر یا باکتری وخیم تر شود.


دکتر عباس انتظاری متخصص زگیل

دسته بندی

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید  
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سعید دوشنبه ۹ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    با سلام، حدود ۳ ماه هست که روی تنه آلت من حالت پوست رفتگی و تغییر رنگ ایجاد میشه و بدون کاری خوب میشه
    زمان شستن درد داره، میتوانید علت و مشکل رو عنوان کنید لطفا و اگر درمانی داره بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۹ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی ممکنه پسوریازیس یا لیکن پلان یا اگزما مطرح باشه. در ویدئو زیر سعی کردم این موضوع را برات بیان کنم

      ممکن است نیاز به درمان های طولانی مدت باشد. همچنین در برخی از موارد ممکن است ضایعات پس از بهبودی مجددا عود کند بهتره برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری یا ارزیابی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر Milad دوشنبه ۲۰ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    با سلام از چندین سال پیش لکه های روی آلت تناسلی بنده بوده که شبیه خال پوستی است و رنگ آن مشکی کمرنگ است و هیچگونه برجستگی ندارد
    علت آن چیست؟ راه درمان چیست؟ آیا خطرناک است؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۰ آذر ۲( 3 ماه پیش)

      سلام جانم

      در ادامه سوال عکس از ضایعه ارسال گردد ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر خورشید جمعه ۲۶ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    کشاله ران و تا نزدیکی محل واژن همیشه قرمز و ملتهب و خارش دارد رنگش قرمز و پوست تولید نمی‌کند، در صورت خارش ، سریع زخم و خون ریزی می‌کند، پماد استروئید و هیدروکورتیزول هم می زنم موقتی آرام می‌گیرد.

    لطفا راهنمایی کنید یا یک دکتر خوب زنان که میشناسید در تهران معرفی کنید ، خیلی دکترا رفتم درمان را بلد نیستند متاسفانه
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری جمعه ۲۶ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی مهمترین اقدام شناسایی و تا حد امکان حذف یا کنترل عامل زمینه ساز است. برای درمان علاوه بر کنترل عوامل زمینه ساز ممکن است نیاز به مصرف داروهای خوراکی یا موضعی و حتی تزریقی باشد ممکن است دوره درمان طولانی باشد. در اینگونه موارد باید صبور بود نگران نباش و برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کن ممکنه نیاز به بررسی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر احمد جمعه ۵ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    مدتی هست که مشکلی پوستی درناحیه الت تناسلی وقسمت کلاهک وزیر کلاهک پیش امده وهیچ گونه درد وخارشی نداشته لطفا راهنمایی بفرمایید ناگفته نماند من در محیط کار با یک نوع رزین اپکسی کار میکنم که اغلب باعث مشکلات پوستی میشوم که با خارش دست وصورت ووقتی حادتر میشود زخم ایجاد میکند باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری جمعه ۵ آبان ۲( 5 ماه پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی ممکنه پسوریازیس یا لیکن پلان یا اگزما مطرح باشه. در ویدئو زیر سعی کردم این موضوع را برات بیان کنم

      ممکن است نیاز به درمان های طولانی مدت باشد. همچنین در برخی از موارد ممکن است ضایعات پس از بهبودی مجددا عود کند بهتره برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری یا ارزیابی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر رضا جمعه ۱۴ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقتتون بخیر باشه و ممنون که این امکان هست که باهاشون مشورت کنم

    من قبلا حین خودارضایی مستمر از مواد شوینده ای مثل صابون استفاده میکردم و پوست آلت تناسلیم نازک شده و پوست ختنه گاه و دور آلتم برخی از قسمتاش چروک شده و پوستش بصورت کلوخه ای ملتهب شده

    میخواستم بدونم دلیلش چیه و چیکار باید بکنم چون خیلی نگران شدم بابتش؟


    و سوال دومم اینه که چند وقت قبل یه جوش روی پوست ختنه گاهم ایجاد شد و من با ترکاندنش تخلیه اش کردم ولی جاش بصورت یک پوست کلوخه شده ولی نازک مونده
    برای از بین بردنش چیکار باید بکنم؟



    خیلی ممنون میشم اگر پاسخ بدید
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری جمعه ۱۴ مهر ۲( 5 ماه پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی ممکنه پسوریازیس یا لیکن پلان یا اگزما مطرح باشه. در ویدئو زیر سعی کردم این موضوع را برات بیان کنم

      ممکن است نیاز به درمان های طولانی مدت باشد. همچنین در برخی از موارد ممکن است ضایعات پس از بهبودی مجددا عود کند بهتره برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری یا ارزیابی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر حامد چهارشنبه ۱۵ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
    من شهرستان ساکن هستم و چند روزی هست زیر کلاهک دستگاه تناسلیم بریده بریده و قرمز شده و از دیروز تموم دستگاه تناسلیم، بیضه ها و کشاله رونم هم قرمز و ملتهب شده و بشدت باعث خارش، سوزش و پوسته پوسته شدن شده
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید برای درمان این بیماری توی شهرستان باید به چه پزشکی مراجعه کنم؟؟
    باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری چهارشنبه ۱۵ شهریور ۲( 6 ماه پیش)

      سلام جانم

      پماد کالندولا کمک کننده است 

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به نزدیکترین پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر علب چهارشنبه ۱۵ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان من بعد از سوزاندن اسکرین تک بین کشاله پام
    کرم زینک مصرف کردم
    ولی بعد از گذشتن یک سال سمت راست اطراف پوست آلت رمانی که حتی سایش خیلی کم باشه سوزش داره و خوب نشده
    میخواستم راهنمای کنید
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری چهارشنبه ۱۵ شهریور ۲( 6 ماه پیش)

      سلام جانم

      در ادامه سوال عکس از ضایعه ارسال گردد ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر سعید سه شنبه ۱۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام بنده 21 سالمه و تقریبا 4 سالی میشه که لکه های سفید خیلی کوچیک روی بدنه و کلاهک آلت تناسلیم هست، نه دردی داره و نه ترشحات و خارشی فقط این مدت اصلا از بین نرفته و تعدادش هم زیاده به نظرتون چی میتونه باشه و اینکه برای تشخیص بیماری های پوستی باید به متخصص اورولوژی مراجعه کنم یا متخصصان دیگه ممنون میشم.
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری سه شنبه ۱۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش)

      سلام جانم

      چنانچه پاپول مرواریدی آلت مطرح باشد معمولا نیاز به درمان ندارد ولی در صورتی که از نظر ظاهری آزار دهنده باشد لیزر بهترین روش درمانی است. امکان از بین بردن این حالت با دارو وجود ندارد. بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه کنی موفق

  • تصویر کاربر . چهارشنبه ۱ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام دکتر بالای التم لکه قرمزی اندازه عدس با چروک های ریز و وسطش اندازه سر سوزنی زخم شده پوس پوسته هم شد
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری چهارشنبه ۱ شهریور ۲( 7 ماه پیش)

      سلام جانم

      پماد کالندولا کمک کننده است 

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر . چهارشنبه ۱ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام دکتر لکه قرمزی اندازه عدس پوست پوسته شده و با چروک های ریز ک وسطش اندازه سر سوزنی انگار زخم شده سه روزی هست پایین آلتم پدیدار شده
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری چهارشنبه ۱ شهریور ۲( 7 ماه پیش)

      سلام جانم

      پماد کالندولا کمک کننده است 

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

درحال دریافت اطلاعات

مقالات مرتبط