جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

hpv داشتم خوب شدم.

hpv داشتم خوب شدم.

فهرست مطالب

در این مقاله تجربه کسانی که با hpv درگیر بوده و خوب شده اند را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

1

برای من زینک و ویتامین، تأثیر زیادی در درمان hpv داشتند. سالهای زیادی درگیر زگیل های تناسلی یا ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) بودم و جز جراحی، دیگر روش ها، از جمله عصاره چای سبز، منجمد کردن یا کرایوتراپی را هم امتحان کردم. آخرین پزشکی را که ملاقات کردم برای من توضیح داد که همه ما در بدن خود ویروس  HPV داریم که با عوامل زیادی می تواند تحریک شود.

حمله به hpv از خارج بدن، کار سختی است و معمولاً مؤثر نیست. او به من پیشنهاد داد با مصرف زینک، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنم. زگیل های ظاهری رو می توان از بین برد ولی ویروس hpv باید تحت کنترل باشد.

مصرف زینک

2

من به مدت چندین سال از زگیل های بسیار بزرگی رنج می بردم و تجربه ی بدی داشتم.  همه روش ها، از لیزر گرفته تا منجمد کردن و انواع تزریق های موضعی را امتحان کردم و هر زمانی که شکست می خوردم، احساس ناراحتی و ناامیدی بیشتری می کردم.

بالاخره به پزشک مراجعه کردم و از طریق جراحی، تمام زگیل های تناسلی ام از بین رفتند. آنها به من گفتند اگر به رابطه ی جنسی با افراد پرخطر ادامه دهم، ممکن است به نوع جدیدی از ویروس  HPV مبتلا شوم، اما زگیل هایی که آنها از بین بردند، دیگر هرگز برنگشتند.

جراحی زگیل

3

من از سرکه سیب و عصاره چای سبز برای از بین بردن زگیل های اطراف معقد خود استفاده کردم. من پنج زگیل تناسلی بزرگ و چندین زگیل کوچک جدید داشتم که تازه ظاهر شده بودند. یک پارچه نخی را به سرکه سیب آغشته کردم و آن را دو بار در روز، هر بار به مدت یک ساعت روی زگیل های خود قرار دادم. در شب، تمام اطراف مقعد خود را با عصاره ی چای سبزِ 100 درصد، آغشته کردم.

این کار را به مدت 10 روز انجام دادم و تقریباً تمام زگیل ها افتادند و تسکین پیدا کردم و زگیل های جدیدی نیز به وجود نیامدند. شاید خوش شانس باشم که استفاده مستقیم از سرکه سیب و عصاره چای سبز، هیچ گونه مشکلی برای من ایجاد نکرد.

سرکه سیب

4

بهترین روش برای از بین بردن زگیل های تناسلی، منجمد کردن زگیل های تناسلی، نداشتن رابطه ی جنسی، غذای خوب خوردن، عدم مصرف الکل، سیگار نکشیدن و کاهش hpv داشتم خوب شدم.استرس است و البته با بیش از یک نفر نباید رابطه ی جنسی برقرار کرد.

برای من اینطور به نظر می رسید که جهان می گوید دیگر بس است و باید سبک زندگی خود را تغییر دهید و نباید احساس کنید که زندگی تان به آخر رسیده است، شما کاملاً طبیعی هستید! بدترین بخش مسئله، بُعد روانی آن است و اگر فقط یک چیز از این مسئله یاد گرفته باشم، این است که سرزنش کردن خودتان هیج مشکلی را حل نمی کند. شما فقط یک بار زندگی می کنید.

افسردگی

5

من تقریباً یک سال و نیم پیش دچار زگیل تناسلی شدم و به یک متخصص پوست مراجعه کردم. او از لیزر co2 استفاده کرد و به من چند کرم داد تا روی زگیل ها قرار دهم و ظرف مدت یک ماه زگیل ها از بین رفتند.

زگیل تناسلی

6

سال ها پیش من دچار زگیل های تناسلی در اطراف مقعد خود شدم. حدود پنج سال سعی کردم، خودم زگیل ها را با انواع سالیسیلیک اسید از بین ببرم که بسیار ناراحت کننده و دردناک بود و به نظر می رسید که تمام شدنی نیست و نمی توانستم مدت زمان زیادی این شرایط را تحمل کنم تا بتوانم ریشه ی زگیل ها را از بین ببرم. سرانجام نزد یک متخصص رفتم (تخصص دقیق او را به یاد نمی آورم).

او در یک جلسه تمام زگیل های مرا درآورد و از آن به بعد نفس راحتی کشیدم. تا آنجا که به یاد می آورم او در ابتدا نوک زگیل را بیرون می کشید و آن را از سطح پوست جدا می کرد، سپس عمق پوست را با لیزر می سوزاند تا ریشه آن از بین رود. پس از آن برای تسکین درد، دارو مصرف کردم.

سوزاندن زگیل

7

زگیل های تناسلی من در سن سی و هشت سالگی، پس از انجام عمل جراحی هیسترکتومی (برداشتن رحم) ظاهر شدند. من هرگز قبل از این موضوع، نتیجه پاپ اسمیر بدی نداشتم. آنها مرا نزد یک آنکولوژیست فرستادند.

او با لیزر زگیل ها را سوزاند، که باید تا آخر عمر هر سه هفته یکبار از کرم شیمیایی Efudex استفاده کنم تا از عود کردن مجدد زگیل ها جلوگیری کنم. این کار مانع از تبدیل شدن سلولها (دیسپلازی) به سلولهای سرطانی می شود. لطفاً دختران و عزیزان خود را به مراقبت بیشتر تشویق کنید.

زگیل زنان

8

من شصت ساله هستم و در دهه های 70 و 80 دچار  زگیل های تناسلی یا همان زگیل های وریدی شدم. هیچ کس، چیزی در مورد درمان این بیماری ها نمی دانست.

زمانی که دو سال بعد به فلوریدا رفتم، پزشک زنانی را دیدم که زگیل های تناسلی را منجمد می کرد و تضمین می کرد که آنها دیگر بر نمی گردند. زگیل ها هرگز دیگر ظاهر نشدند، اما در سن 50 سالگی دچار ضایعات سرطان سلول سنگفرشی شدم.

لیزر زگیل

9

من برای اولین بار در سن 19 سالگی دچار زگیل های تناسلی در دهانه واژن خود شدم. پزشک تشخیص داد که به درمان با لیزر نیازی ندارم، اما در هر صورت این کار را انجام دادند. زگیل های من به طور کامل ناپدید شدند!

پس از چند ماه یکی از زگیل ها مجدداً عود کرد و مادرم مرا برای درمان نزد پزشک دیگری برد، گرچه او برای ما توضیح داد که آنها ممکن است دوباره عود کنند. در نتیجه تحت درمان قرار گرفتم و زگیل ها خود به خود محو شدند و سالهاست که دیگر دچار آنها نشده ام.

دسته بندی

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید  
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ارش یکشنبه ۳۰ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    خسته نباشید اقای دکتر
    من پسر ۲۴ ساله ام زیگیل زدم هم جلو هم عقب ولی کوچیک و زودم فریز کردم رفته
    من الان واسکن بدردم میخوره ایا ؟
    و اینکه چه رسیدگی هایی لازمه بکنم ؟؟
  • تصویر کاربر فروغ جمعه ۲۸ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام من مبتلا به زگیل تناسلی هستم لیفی که تقریبا سه ماه استفاده نکردم و اون زمان هنوز از بیماری خبری نداشتم با ان لیف دو تا بچه ۴ ساله توسط مادر شسته شده و به بدنشان زده امکان انتقال هست با توجه به اینکه مدت زیادی از استفاده فرد مبتلا گذشته و ان زمان زائده ای در بدن که نشان از بیماری باشد نبوده
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری جمعه ۲۸ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      نگران نباش

  • تصویر کاربر فاطمه چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام.من زگیل تناسلی نوع۵۲ دارم،پاپ اسمیرم خوب بوده.دکتر یه پاپ اسمیر پیشرفته تر برام نوشته،رابطه مقعدی هم داشتم.باید سلامت مقعد رو هم چک کنم؟اگه قبل از سرطانی شدن رحم،رحم رو بردارم ریسک سرطان از بین میره؟ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی معمولا مهمترین اقدام در اینگونه موارد تقویت سیستم ایمنی بدن است واکسن گارداسیل ممکن است کمک کننده باشد سعی کن از سیگار و الکل و استرس پرهیز کنی از مصرف غذاهای چرب پرهیز کن میوه و سبزیجات تازه مصرف کن ویدئو زیر را با دقت ببین چون به صورت خلاصه روند بیماری و درمان را توضیح دادم

      معاینات ادواری و ارزیابی های مکرر سالانه بسیار کمک کننده است بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری باشد بهترین و سریعترین روش درمانی که کمترین میزان عود را دارد لیزر است که فیلم لیزر را هم برات گذاشتم تا ببینی موفق

  • تصویر کاربر ندا شنبه ۲۸ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    دکترزنان که مراجعه کردم ازم سونوگرافی گرفتند وگفتند که لگنم پرازعفونت هست وازم تست پاپ اسمیر وhpv گرفتند ،تستم منفی بود ولی hpv مثبت دراومد ،درصورتیکه نه عفونت دارم ونه حتی شکم درد ،ونه حتی ازلحاظ ظاهری زگیل یا جوشی ،ولی بهم میگن بخاطر عفونت خیلی شدیدم مشکوک به سرطان دهانه رحم دارم،باتوجه به اینکه درکشاله ران پاهام من هیدرادنیت عفونی شدیدداشتم وعمل کردم،آیا عفونت هیدرآدنیت درلگن ریخته میشود یا خیر؟ودوم اینکه شما چه راه درمانی پیشنهاد میکنید؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری شنبه ۲۸ خرداد ۱( 1 سال پیش)

      علیک سلام

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی هیدرآدنیت معمولا منجر به عفونت داخلی نمی شود. در ویدئو زیر سعی کردم این موضوع را برات بیان کنم

      ممکن است نیاز به درمان های طولانی مدت باشد. همچنین در برخی از موارد ممکن است ضایعات پس از بهبودی مجددا عود کند بهتره برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری یا ارزیابی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر emad جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام،من مبتلا به hpv type 39 هستم و پاپیلوم در ناحیه گلو داشتم که باشه جراحی برداشته شدن و واکسن گارداسیل تزریق کردم ،یونی زینک و پاورتون مصرف میکنم،23ساله هستم بیماری خاصی غیر این ندارم،حساسیت دارویی نداشتم.دارو های کمکی دیگه ای می تونم مصرف کنم؟میتونم امید داشته باشم بدن من پاک بشه از این ویروس و اگه دوباره تست بدم جواب عدم ابتلا بگیرم؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی معمولا مهمترین اقدام در اینگونه موارد تقویت سیستم ایمنی بدن است واکسن گارداسیل ممکن است کمک کننده باشد سعی کن از سیگار و الکل و استرس پرهیز کنی از مصرف غذاهای چرب پرهیز کن میوه و سبزیجات تازه مصرف کن ویدئو زیر را با دقت ببین چون به صورت خلاصه روند بیماری و درمان را توضیح دادم

      معاینات ادواری و ارزیابی های مکرر سالانه بسیار کمک کننده است

      موفق

  • تصویر کاربر سیاوش دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام من حدودا بیش از یک سال درگیر این بیماری هستم و هروقت میبینم واقعا افسرده میشم حالم بد میشه فریز کردم یه مدت نبود ولی دوباره برگشت و بیشتر از قبل نمیدونم واقعا چکار کنم من اصلا رابطه جنسی نداشتم که اینجوری بشه ولی مکان عمومی زیاد استفاده میکردم قبلاً نمیدونم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی معمولا مهمترین اقدام در اینگونه موارد تقویت سیستم ایمنی بدن است واکسن گارداسیل ممکن است کمک کننده باشد سعی کن از سیگار و الکل و استرس پرهیز کنی از مصرف غذاهای چرب پرهیز کن میوه و سبزیجات تازه مصرف کن ویدئو زیر را با دقت ببین چون به صورت خلاصه روند بیماری و درمان را توضیح دادم

      معاینات ادواری و ارزیابی های مکرر سالانه بسیار کمک کننده است بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری باشد بهترین و سریعترین روش درمانی که کمترین میزان عود را دارد لیزر است که فیلم لیزر را هم برات گذاشتم تا ببینی موفق

  • تصویر کاربر بهار چهارشنبه ۱۸ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام وخسته نباشید
    من آزمایش وکولپو دادم که نرمال بود اچ پی ۸۱/۶۲ نشون داد در حال حاضر ضایعه زگیل ندارم .برای پیشگیری چیکار کنم آیا همچنان پاورفیت مصرف کنم سنم هم‌۳۵ میباشد آیا تا آخر این بیماری بامنه .آیا زگیل تناسلی میزنم وسوال ت از این قبیل ...............
    دکتر خیلی نگران هستم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری چهارشنبه ۱۸ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی معمولا مهمترین اقدام در اینگونه موارد تقویت سیستم ایمنی بدن است واکسن گارداسیل ممکن است کمک کننده باشد سعی کن از سیگار و الکل و استرس پرهیز کنی از مصرف غذاهای چرب پرهیز کن میوه و سبزیجات تازه مصرف کن ویدئو زیر را با دقت ببین چون به صورت خلاصه روند بیماری و درمان را توضیح دادم

      معاینات ادواری و ارزیابی های مکرر سالانه بسیار کمک کننده است 

      موفق

  • تصویر کاربر هدی پنجشنبه ۵ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر .خدا قوت بهتون میگم
    ببخشید من دو سال هست که درگیر زگیل تناسلی از تیپ ۶ و ۴۲ هستم و خیلی استرس دارم که نکنه در اینده مشکلی برای من ایجاد کنه .ایا ره درمانی برای این ویروس هست.ممنون میشم بیشتر راهنمایی فرمایید تا از استرس من کم بشه
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۵ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی معمولا مهمترین اقدام در اینگونه موارد تقویت سیستم ایمنی بدن است واکسن گارداسیل ممکن است کمک کننده باشد سعی کن از سیگار و الکل و استرس پرهیز کنی از مصرف غذاهای چرب پرهیز کن میوه و سبزیجات تازه مصرف کن ویدئو زیر را با دقت ببین چون به صورت خلاصه روند بیماری و درمان را توضیح دادم

      معاینات ادواری و ارزیابی های مکرر سالانه بسیار کمک کننده است بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری باشد بهترین و سریعترین روش درمانی که کمترین میزان عود را دارد لیزر است که فیلم لیزر را هم برات گذاشتم تا ببینی موفق

  • تصویر کاربر حسنا یکشنبه ۲۴ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام.آیادر دختران باکره بااستفاده از ازمایش ترشحات واژن میتونیم تیپ ویروس اچ پی وی رو مشخص کنیم؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۲۴ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      سلام جانم

      یکی از راه ها، نمونه برداری از ترشحات واژینال است

      موفق

  • تصویر کاربر لاله سه شنبه ۱۲ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام من سه روز است که رابطه دهانی داشتم الان بعد سه روز گلوم ورم کرده یخورده قرمز شده گوشم هم داغ شده لکه چرکم دیدم رو گلوم ایا به hpvمبتلا شدم به این سرعت سه روزه مبتلا شدم ترو خدا جوابمو بدید خیلی نگرانم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری سه شنبه ۱۲ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      سلام جانم

      به هیچ عنوان HPV اینگونه علائم و با این سرعت ایجاد نخواهد نمود

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

درحال دریافت اطلاعات

مقالات مرتبط