جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

12 عکس بیماری های پوستی دستگاه تناسلی مردان و زنان

12 عکس بیماری های پوستی دستگاه تناسلی مردان و زنان

فهرست مطالب

در رابطه با بیماری های پوستی دستگاه تناسلی مردان چه می دانید؟ بیماری های مقاربتی یا بیماری های منتقله از راه جنسی، عفونت هایی هستند که در هنگام آمیزش از طریق واژن، مقعد و دهان، از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

تشخیص اشتباه زگیل تناسلی و درمان نشدن آن، می تواند منجر به مشکلات جدی گردد. در ادامه مطلب، عکس زخم دستگاه تناسلی مردان، بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی زنان و بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی مردان با عکس برای شما توضیح داده شده اند.

هرپس یا تبخال دهانی

هرپس یا تبخال دهانی

ویروس هرپس سیمپلکس 1 (HSV-1) باعث ایجاد عفونتی به نام تبخال دهانی می شود. این ویروس از طریق ترشحات دهان یا زخم های پوستی و یا از طریق رابطه دهانی، بوسیدن یا استفاده مشترک اشیا مانند مسواک یا ظروف غذا نیز منتقل شود. قبل از ظاهر شدن تاول یا تبخال دهانی، فرد احساس خارش پیدا می کند. تاول پر از مایع می ترکد و زخم کوچک و کم عمق قرمز، پوسته پوسته، خشک و زرد می شود.

این علائم معمولاً روی لب ها، لثه ها، بینی، گونه ها، گلو، سقف دهان، چانه یا گردن ظاهر می شوند. ویروس هرپس سیمپلکس 1، یک عفونت مادام العمر است و حدودا 3.6 میلیارد نفر از افراد زیر 50 سال (67٪) در سطح جهان آلوده شده اند. پزشکان می توانند به مدیریت علائم و درمان تبخال کمک کنند

درمان های رایج پزشکان برای تبخال دهانی عبارتند از:

تبخال دستگاه تناسلی زنان

تبخال دستگاه تناسلی: زنان

تبخال دستگاه تناسلی، بیشتر ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس 2 (HSV-2) می باشد. زنان نسبت به مردان بیشتر به آن آلوده می شوند، اما عفونت از مردان به زنان راحت تر منتقل می شود.

علائم تبخال دستگاه تناسلی در زنان ممکن است 2 تا 4 هفته پس از قرار گرفتن در معرض عفونت ظاهر شوند. برخی از زنان ممکن است هیچ علامت و نشانه ای از عفونت نداشته باشند، یا ممکن است ماه ها یا حتی سال ها پس از ابتلا به این بیماری علامت نداشته باشند.

علائم اولیه آن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

پس از چند روز، ممکن است در ناحیه تناسلی از جمله اطراف واژن، مقعد، داخل واژن، کشاله ران، باسن، دهانه رحم یا مجاری ادرار دچار زخم های دردناک شوید. تبخال دستگاه تناسلی مادام العمر و غیر قابل درمان است، اما می توان علائم و انتقال آن را کنترل کرد.

اگر به ویروس هرپس سیمپلکس 2 شک دارید، بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید. پزشکان می توانند آزمایش تبخال را انجام دهند و داروهای ضد ویروس برای شما تجویز کنند تا زخم های شما زودتر بهبود یابند

تبخال دستگاه تناسلی در مردان

تبخال دستگاه تناسلی در مردان

تقریباً دو سوم مردان مبتلا به تبخال دستگاه تناسلی دچار علامتی نمی شوند. همچنین معمولاً علائم تبخال تناسلی خفیف در مردان، با سایر بیماری های پوستی اشتباه گرفته می شود. ویروس هرپس سیمپلکس 2 مادام العمر و غیرقابل درمان است.

خوشبختانه علائم آن را می توان با استفاده از داروی ضد ویروس کنترل کرد. پزشکان می توانند آزمایش تبخال را انجام دهند و داروهای ضد ویروس برای شما تجویز کنند.

علائم تبخال دستگاه تناسلی در مردان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تبخال ها به صورت برجستگی های کوچک، قرمز یا تاول های سفید ظاهر می شوند که می توانند بر روی آلت تناسلی، مقعد و یا کشاله ران و باسن ظاهر شوند. با ترکیدن تاول ها، ممکن است زخم دردناکی ایجاد شود. سپس کمی مایع ترشح می کند و در نهایت بهبود می یابد و پوسته ایجاد می کند. لطفا پوسته را دستکاری نکنید تا ناحیه آلوده بهبود یابد.

در صورت تشخیص اشتباه زگیل تناسلی، عدم درمان یا لمس ناحیه آلوده، ممکن است ویروس گسترش یابد و منجر به عفونت چشم، اگزما هرپتیکوم، انسفالیت یا مننژیت شود. زمان بین ظاهر شدن علائم می تواند ماه ها تا سال ها و ناشی از ضربه، بیماری و مقاربت باشد.

مراحل تبخال دستگاه تناسلی در زنان و مردان

شش مرحله مختلف برای ایجاد تبخال دستگاه تناسلی وجود دارد:

مرحله یک: مرحله پرودروم – این مرحله بسیار مسری می باشد. ممکن است با فعال شدن ویروس هرپس در داخل پوست و سر به سمت سطح برود تا منجر به ایجاد علائم شود.

مرحله دو: قرمزی پوست – ناحیه تناسلی آلوده ممکن است قرمز و حساس شود که چند ساعت تا چند روز ادامه می یابد.

مرحله سه: تشکیل ضایعات – در این مرحله ضایعات یا زخم ها روی پوست زیاد می شوند. زخم ها ممکن است در اطراف مقعد یا اندام های تناسلی به صورت خوشه ای یا جداگانه ظاهر شوند. زخم ها از مایع پر و دردناک می شوند. این مرحله ممکن است چند روز طول بکشد.

مرحله چهارم: گسترش ضایعات – این مرحله مسری ترین مرحله می باشد. ضایعات یا زخم های تبخال تا زمانی که آماده ترکیدن برای آزاد شدن مایعات شوند، رشد خواهند کرد. زخم برای چند روز باز و ترشح خواهد داشت.

مرحله پنجم: خاراندن – زخم پس از تخلیه مایع، خشک می شود و طی چند روز شروع به پوسته ریزی می کند.

مرحله شش: التیام – هنگامی که پوسته ریزی تمام شود، زخم بهبود می یابد.

در ادامه، بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی زنان با عکس توضیح داده خواهد شد.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) در زنان

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) در زنان

ویروس پاپیلومای انسانی دستگاه تناسلی یا HPV دستگاه تناسلی نوعی بیماری مقاربتی می باشد که از طریق رابطه جنسی واژینال، دهانی یا مقعدی منتقل می شود. این بیماری بسیار شایع است و در بسیاری از موارد خود به خود و بدون بروز علامت بهبود می یابد. بیش از 100 نوع HPV وجود دارد، برخی از گونه ها باعث زگیل می شوند در حالی که برخی دیگر ممکن است منجر به افزایش خطر ابتلا به برخی سرطان ها شوند.

واکسن HPV می تواند به جلوگیری از سویه های جدی و پرخطر آن کمک کند. علائم HPV در زنان ممکن است به صورت برجستگی یا زگیل های کوچک، به صورت جداگانه یا به صورت گروهی در ناحیه تناسلی ظاهر شود. این زگیل ها ممکن است در ولو، دیواره های واژن یا داخل واژن و اطراف مقعد رشد کنند. این زگیل ها می توانند کوچک یا بزرگ، برجسته یا مسطح باشند و هم چنین ممکن است شبیه گل کلم باشند.

معمولا بسیاری از زنان دچار علامت نمی شوند و با آزمایش پاپ اسمیر منظم توسط پزشک تشخیص داده می شوند. متاسفانه، HPV قابل درمان نیست اما بدن به طور معمول قادر به مقابله با آن است و در بیشتر موارد علائم خود به خود برطرف می شوند.

اگر HPV از بین نرود، می تواند مشکلات جدی تری ایجاد کند از جمله:

اگر شک به HPV دارید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا  آزمایش HPV را برای شما انجام دهد.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) در مردان

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) در مردان

HPV بسیار مسری است و در صورت عدم زدن واکسن HPV، تقریباً تمام افراد فعال جنسی، در دوره ای از زندگی به آن مبتلا می شوند. حتی اگر واکسن زده باشید، ممکن است به برخی سویه های HPV که واکسن در برابر آن ها محافظت ایجاد نمی کند و کم خطر هستند، مبتلا شوید.

عفونت HPV از طریق رابطه مقعدی، واژینال، دهانی یا تماس پوست به پوست منتقل می شود. اکثر مردان مبتلا به ویروس پاپیلومای انسانی، دچار علائم کمی می شوند و یا اصلا دچار علامت نمی شوند. عفونت خود به خود و بدون هیچگونه عارضه طولانی مدت بهبود می یابد.

علائم HPV در مردان شامل زگیل بر روی آلت تناسلی، بیضه، و یا مقعد می باشد. برجستگی ها به صورت تکی یا گروهی، کوچک کوچک یا بزرگ، برجسته یا صاف می باشند و می توانند به شکل گل کلم درآیند. زگیل ها به ندرت باعث درد و ناراحتی می شود، اما ممکن است خارش یا حساسیت ایجاد کنند. اگر در معرض HPV قرار گرفته اید، بهتر است برای جلوگیری از تشخیص اشتباه زگیل تناسلی و جهت انجام آزمایش به پزشک مراجعه کنید.

کلامیدیا در زنان

کلامیدیا در زنان

کلامیدیا یک بیماری مقاربتی است که توسط باکتری کلامیدیا تراکوماتیس ایجاد می شود. این عفونت از طریق رابطه جنسی واژینال، دهانی یا مقعدی منتقل می شود. کلامیدیا در بافت های مرطوب و نرم که با پوست پوشیده نشده باشند مانند دستگاه تناسلی، دهان و گلو زنده می ماند. کلامیدیا با استفاده از آنتی بیوتیک به راحتی قابل درمان است.

اما در صورت عدم درمان می تواند به سیستم تولید مثل زنانه آسیب جدی برساند. فردی که دچار کلامیدیا است، هیچ علامتی ندارد. علائم ممکن است تا چند هفته پس از رابطه جنسی با فرد آلوده ظاهر نشوند.

علائم کلامیدیا در زنان عبارتند از:

  • ترشحات غیرطبیعی واژن با بوی بد
  • احساس سوزش هنگام ادرار کردن
  • درد هنگام رابطه جنسی
  • خارش یا سوزش
  • خونریزی بین دوره های قاعدگی
  • درد غیرطبیعی همراه با تب

در صورت مشاهده هر یک از این علائم و شک به بیماری های مقاربتی در خود یا شریک خود، جهت معاینه به پزشک مراجعه کنید. آزمایش کلامیدیا به نمونه ادرار یا نمونه ترشحات با سواپ از دهانه رحم یا ناحیه آلوده نیاز دارد. پزشکان برای شما آزمایش را درخواست می دهند و آنتی بیوتیک لازم را برای شما تجویز می کنند.

کلامیدیا در مردان

کلامیدیا در مردان

کلامیدیا نوعی بیماری مقاربتی است که زنان و مردان به آن مبتلا می شوند. حدود 50٪ مردان مبتلا به کلامیدیا دچار علامت نمی شوند. عفونت از طریق مایع منی و ترشحات واژن منتقل می شود، اما انتقال بیماری به انزال بستگی ندارد. علائم، ممکن است چندین هفته پس از رابطه جنسی با فرد آلوده ظاهر شوند.

علائم کلامیدیا در مردان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ترشحات شفاف یا ابری از نوک آلت تناسلی مردانه
  • درد حین ادرار
  • سوزش یا خارش در اطراف دهانه آلت تناسلی مردانه
  • درد و تورم در اطراف بیضه ها
  • درد، ترشح، خونریزی در اطراف مقعد

اگر شک به کلامیدیا دارید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. پزشک برای شما درخواست آزمایش نمونه ترشحات با سواپ از مجرای ادراری می دهد. اگر نتایج مثبت شود، پزشک آنتی بیوتیک های خوراکی مانند آزیترومایسین یا داکسی سایکلین برای شما تجویز می کند.

سوزاک در زنان

سوزاک یک بیماری شایع جنسی است. این باکتری در غشای مخاطی که بافت های مرطوب و نرم می باشد و با پوست پوشیده نشده زنده می ماند. بنابراین، این عفونت می تواند در داخل واژن، دهانه رحم، رحم، لوله های رحمی، مجرای ادراری، رکتوم و همچنین پوشش چشم، دهان یا گلو دیده شود.

علائم سوزاک در زنان عبارتند از:

  • درد حین ادرار
  • ترشحات غیر طبیعی واژن
  • خونریزی واژن پس از مقاربت
  • درد در ناحیه زیر شکم

سوزاک به راحتی با آنتی بیوتیک قابل درمان است و طی چند روز عفونت باکتریایی را از بین می برد. برای انجام آزمایش سوزاک به پزشک مراجعه کنید. اگر نتایج شما مثبت شود، پزشک برای شما آنتی بیوتیک تجویز می کند.

سوزاک در مردان

سوزاک در مردان

سوزاک یک عفونت بسیار شایع به ویژه در جوانان 15 تا 24 سال می باشد. سوزاک یک عفونت منتقله از راه مقاربت است که از طریق مایع منی یا ترشحات واژن منتقل می شود. سوزاک در نواحی گرم و مرطوب بدن از جمله مجرای ادراری، گلو و مقعد زنده می ماند.

این عفونت از تماس های گاه به گاه مانند بوسیدن، دست گرفتن، بغل کردن یا عطسه منتقل نمی شود. این عفونت ممکن است علامتی ایجاد نکند. اما علائم ممکن است چند روز پس از آلوده شدن ظاهر شوند.

علائم شایع سوزاک در مردان عبارتند از:

  • درد حین ادرار
  • ترشحات چرکی به رنگ زرد، سبز یا سفید از نوک آلت تناسلی مردانه
  • درد یا تورم در یک بیضه
  • گلودرد مداوم

اگر سوزاک در مردان درمان نشود، می تواند شرایط دردناکی را در لوله های متصل به بیضه ایجاد کند و به خون و مفاصل گسترش یابد. اکثر اوقات می توان از ادرار برای آزمایش سوزاک استفاده کرد. اگر شک به سوزاک دارید با پزشک در مورد گزینه های درمانی خود مشورت کنید. پزشک در صورت مثبت بودن آزمایش می تواند آنتی بیوتیک های لازم را برای شما تجویز کند.

سفلیس در زنان

سفلیس در زنان

سفلیس یک بیماری مقاربتی بسیار مسری می باشد. این باکتری می توانند از طریق رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی از طریق زخم های فرد آلوده به فرد دیگر منتقل شود. مانند سایر بیماری های مقاربتی، اگر سفلیس درمان نشود می تواند مشکلات طولانی مدت مانند آرتروز، آسیب مغزی و کوری ایجاد کند.

علائم سفلیس ممکن است ماه ها یا حتی سال ها ظاهر نشود، بنابراین امکان انتقال بیماری بدون اطلاع از وجود آن وجود دارد. زخم های سفلیس ممکن است بدون درد باشند و در صورت عدم درمان طی سه تا شش هفته خود به خود بهبود می یابند.

از آنجا که سفلیس یک عفونت باکتریایی است، با آنتی بیوتیک های مناسب کاملاً قابل درمان است. اگر سفلیس درمان نشود، می تواند به مراحل بالاتر پیش رود که باعث آسیب پایدار می گردد. مادر می تواند آن را در دوران بارداری به کودک خود منتقل کند. اگر شک به سفلیس دارید، به پزشک مراجعه کنید. پزشک در صورت لزوم آزمایش سیفلیس را را برای شما درخواست می دهند. اگر نتایج شما مثبت شود، پزشک آنتی بیوتیک های مناسب را برای درمان عفونت تجویز می کند.

سفلیس در مردان

از جمله بیماری های پوستی دستگاه تناسلی مردان سفلیس است. سفلیس یک عفونت باکتریایی و مقاربتی شایع می باشد. سفلیس با آنتی بیوتیک ها به راحتی بهبود می یابد، اما در صورت عدم درمان به موقع، می تواند آسیب دائمی ایجاد کند. سفلیس درمان نشده می تواند منجر به مشکلات دائمی مانند آسیب مغزی، فلج و کوری شود.

سفلیس در هنگام رابطه جنسی از طریق زخم موجود در مقعد یا دستگاه تناسلی یا دهان به راحتی منتقل می شود. عفونت از طریق تماس گاه به گاه مانند در آغوش گرفتن، گرفتن دست، سرفه یا نشستن روی صندلی توالت قابل انتقال نمی باشد. علائم سفلیس در مردان به صورت لکه یا زخم ظاهر می شوند و به احتمال زیاد بر روی آلت تناسلی یا یا کیسه بیضه ایجاد می شود.

این عفونت را می توان با آزمایش سیفلیس که شامل خون گیری و ترشخ با سواپ از یک زخم باز است، تشخیص داد. پزشک پس از تشخیص مثبت، یک برنامه درمانی شامل آنتی بیوتیک های لازم را در نظر می گیرد.

مراحل سفلیس در مردان

اگر سفلیس درمان نشود، از مرحله اولیه خود پیشرفت کرده و با گذشت زمان بدتر می شود و منجر به مشکلات پیچیده ای می شود.

مراحل سفلیس عبارتند از:

  • مرحله اولیه – زخم ها یا ترشحات در محل عفونت ظاهر می شوند (دهان، لب ها، مقعد، رکتوم، واژن و دهانه رحم برای زنان. دهان، لب ها، مقعد، رکتوم، بیضه و آلت تناسلی برای مردان). این موارد 3 تا 6 هفته پس از آلوده شدن ظاهر می شوند و در صورت عدم درمان بهبود می یابند.
  • مرحله ثانویه – در این مرحله ممکن است بثورات قرمز یا قهوه ای مایل به قرمز روی تنه، کف دست ها و کف پا ظاهر شوند. ممکن است گلودرد، ریزش موی تکه ای، تورم غدد لنفاوی یا سردرد و تب نیز داشته باشید.
  • مرحله نهفته – در طی این مرحله، باکتری ها هنوز در بدن زنده هستند اما ممکن است علامتی ایجاد نکنند. این عفونت می تواند بر روی قلب، مغز و اعصاب تأثیر بگذارد و سال ها ادامه یابد. هر فردی که مبتلا به سفلیس باشد وارد این مرحله نمی شود. برخی مستقیماً وارد مرحله سوم می شوند.
  • مرحله سوم – پس از علائم مرحله ثانویه، در صورت عدم درمان، عفونت در بدن نهفته باقی می ماند. این مرحله مسری نیست، اما ممکن است عفونت به اندام هایی مانند مغز، اعصاب، چشم ها و غیره آسیب برساند. علائم مرحله سوم شامل بی حسی، اشکال در کنترل حرکات عضلانی، از دست رفتن بینایی و زوال عقل می باشد.

درمان بیماری های مقاربتی

اگر در معرض بیماری های مقاربتی قرار داشته اید یا علائم آن ها را تجربه کرده اید، باید برای آزمایش به پزشک مراجعه کنید. پس از آزمایش، پزشک یک برنامه درمانی شامل داروهای ضروری، مانند آنتی بیوتیک ها یا داروهای ضد ویروس برای شما در نظر می گیرد.


دکتر عباس انتظاری متخصص زگیل

دسته بندی

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید  
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ناشناس پنجشنبه ۱۷ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر زیر کلاهک آلت همسرم چیزی شبیه تبخال ایجاد شده که اطرافش یه کم پوسته داده وبلاگ اونجا یه جوش کوچیک زده بود که اونم اطرافش پوسته میشد
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۷ آذر ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      در ادامه سوال عکس از ضایعه ارسال گردد ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر مهدی پنجشنبه ۱۷ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر.چندین ماهه علائم سوزن سوزن شدن مثل نیش زدن پشه و قرمزی بیش ازحد پوست و سوزش و خارش پوست بیضه و اطراف اون بسراغم اومده که قرمزی یکدفه ای گُر میگیره و بیشتر میشه و پوست بیضه کلا خشن و حساس شده و رنگشم عوض شده خوبم نمیشه نمیدونم چیه. بنظرشما علائم تبخال تناسلی هست یانه آقای دکتر. فقط رابطه اورال داشتم بنظرتون تبخاله یانه؟
    1. تصویر کاربر مهدی دوشنبه ۱۴ آذر ۱( 1 سال پیش)
      بقیه عکس ها
    2. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۷ آذر ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      تبخال مطرح نیست

      پماد کالندولا کمک کننده است

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۷ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    ۴ساله روی آلت تناسلی جوش خیلی ریز دارم بدون درد و خارش
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۷ آذر ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      در ادامه سوال عکس از ضایعه ارسال گردد ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر کریم پنجشنبه ۱۷ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر روی التم دانه ریز دراومده میتونم عکس بدم ازش بفرمایید چیه ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۷ آذر ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      در ادامه سوال عکس از ضایعه ارسال گردد ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر م پنجشنبه ۱۷ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقتتون بخیر
    دکتر جسارتا طبق عکسی‌که میفرستم میخاستم بفرمایید که این جوش هستش و درمان خاصی لازم نداره یا اینکه درمان خاصی نیاز داره
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۷ آذر ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار با بتادین ضد عفونی کن

      روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر پایتخت پنجشنبه ۱۷ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقت به خیر،چند شب پیش نزدیکی داشتم و بعد از رابطه متوجه شدم که روز اخر پریودش بوده،حدود نیم ساعت بعد دونه های قرمز رنگ بر روی تنه الت ظاهر شد اما ترشح یا درد ندارم لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۷ آذر ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار با بتادین ضد عفونی کن

      روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر z یکشنبه ۲۹ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر....
    ببخشید آقای دکتر همسرم چندماهی میشه،روی آلتش لکه های سفید هستش،که هیچ علائمی ندارن ،نه زیاد شده ونه کم،
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۲۹ آبان ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      در ادامه سوال عکس از ضایعه ارسال شود ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر ali یکشنبه ۲۹ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر من مردی ۴٩ ساله هستم که هنوز فوتبال را ادامه میدم و از خیلی وقت پیش متوجه خارش شدید در کشاله ها و خارش پوست کیسه بیضه ها هستم و کیسه بیضه ها حس می کنم پوست ضخیم و لایه لایه شده و یکسری دانه های ریز هم مشاهده میشه خشک میشه و با خارش زیاد پوست خشک شده می افته ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۲۹ آبان ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      پماد کالندولا کمک کننده است

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر سام یکشنبه ۲۲ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام و درود خدمت شما دکتر عزیز و ممنون بابت وقتتون.
    من حدود ۴۰ روز‌پیش پایین شکم‌و‌بالای قسمت تناسلی خودم یک ضایعه پوستی دیدم‌که‌نه‌تاول بود و نه ترشحی داشت و‌نه خارش یا سوش. کمی قرمزی و بالا آمدکی. بعد از مدتی بر طرف شد و‌الان همون‌قسمت‌مجدد همون‌شکل شده احساس میکنم ‌. علایم تبخال جنسی رو‌که میبینم‌شباهتی نداره اما ترجیحا میخواهم‌که مطمئن بشم. درد و ترشح و حالت مایعی شکل هم نداره .
    براتون عکس از هر دو زمان میزارم و ممنون میشم که راهنمایی بفر مایید. ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۲۲ آبان ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      بر اساس عکس های ارسالی هیچگوه علائمی از تبخال دیده نمی شود

      موفق

  • تصویر کاربر برهان دوشنبه ۱۶ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان خسته نباشید الان یه ماهه رو سر الت تناسلیم زخم های کوچک قرمز به وجود اومده وقتی نزدیکی میکنم قرمز میشن وقتی نمیکنم سیاه میشن و تقریبان از بین میرن ولی هر وقت نزدیکی داشته باشم همیشه اینجوری میشه منم میترسم چی کار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۱۶ آبان ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      پماد کالندولا کمک کننده است

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

درحال دریافت اطلاعات

مقالات مرتبط