جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

6 عکس قبل و بعد لیزر جای جوش

6 عکس قبل و بعد لیزر جای جوش

فهرست مطالب

در این مقاله، از تجربه لیزر جای جوش یک مراجعه کننده سخن خواهیم گفت و عکس قبل و بعد از لیزر جای جوش او را برای شما به اشتراک خواهیم گذاشت. سال ها پیش من، برای لیزر جای جوش هایی که به رنگ قرمز، روی گونه هایم ایجاد شده بودند، به یک متخصص پوست مراجعه کردم. در تمام دوران 20 سالگی ام، از جوش های شدید رنج می بردم و پس از مصرف داروی اسپیرونولاکتون، برای مدت چند ماه، جوش های عمیق من ناپدید شدند، اما تیرگی پوستم پس از التهاب از بین نرفت. لکه های پوست من به قدری تیره بودند که هر روز مجبور به استفاده از کرم پودر بودم و به نظر می رسید که هر لکه ی قرمز رنگی، هنوز یک جوش فعال است.

اولین قدم برای شروع، دنبال کردن یک برنامه ی منظم مراقبت از پوست، برای کمک به صاف کردن لکه های قدیمی و جلوگیری از جوش های جدید بود: از پاکسازی شبانه با پاک کننده های روغنی گرفته تا از بین بردن رادیکال های آزاد در پوست. 

لیزر جای جوش

سپس از یک سرم آنتی اکسیدان، برای آهسته تر کردن روند فعالیت سلولهای تولید کننده ی رنگدانه، و همین طور از یک ضدآفتاب روزانه با  SPF 30 یا بیشتر استفاده کردم.. اما برای حل کامل این مشکل، پزشک به من پیشنهاد کرد که هر چند ماه یکبار لیزر درمانی انجام دهم. مراقبت پوستی مکرر می تواند، به جلوگیری از علائم پیری کمک کند، اما برای جای جوش های شدید، لیزر درمانی، تنها راه حل خلاص شدن از شر تمام آسیب های پوستی قدیمی است.

مراحل لیزر جای جوش

در هر قرار ملاقات، من روی صندلی درمانی می نشستم و تکنسین از دو نوع لیزر پشت سر هم استفاده می کرد. یکی از آنها لیزر  ND:YAG  و دیگری، نور شدید پالسی یا  IPL بود.  هر دوی این لیزرها، قرمزی جای جوش ها را مورد هدف قرار می دادند و آنها را به رنگ پوست در می آوردند. اگر تغییر سطح به وجود آمده باشد، لیزر کار زیادی برای بافت اسکار (جای جوش) نمی کند، اما می تواند رنگ پوست را به حالت طبیعی برگرداند. سلولهای پوستی موجود در این لکه ها، انرژی لیزر را جذب می کنند. به طوری که رنگدانه های تیره شده ی پوست، شکسته می شوند.

در نهایت بدن به طور طبیعی از شر این لکه ها خلاص می شود. پس از تقریباً 4 تا 5 جلسه در نه ماه، تفاوت آن مشخص می شود. دیگر نیازی به کرم پودر و کانسیلر نیست. من به حدی از نتایج راضی بودم که تصمیم گرفتم، برای پاکسازی چندین لکه کوچک روی گونه هایم و نیز چندین لکه محو جدید بسیار ریزَ،َ که در تابستان به وجود آمده بودند، به جلسات لیزر ادامه دهم. زمانی که می خواستم جلسات لیزر خود را هماهنگ کنم، آنها برای من توضیح دادند، که قبل از در معرض خورشید قرار گرفتن یا شش هفته پس از آن، نباید از لیزر  IPL استفاده کنم.

لیزر جای جوش 2

 من می خواستم به یک تعطیلات ساحلی دو هفته ای بروم. پزشک پیشنهاد داد که این بار از لیزر  IPL صرف نظر کنیم و فقط لیزر  Nd:YAG انجام دهیم و توضیح داد که این لیزر، اثر بخشی کافی را دارد. به همین دلیل، این لیزر برای انواع پوست های تیره تر نیز مناسب است. اکثر لیزرهای دیگر نمی توانند سلولهای پوستی تیره سالم و طبیعی را، از لکه های تیره پوست تشخیص دهند و همین امر منجر به عوارض جانبی می شود. پزشک به من هشدار داد که پس از قرار گرفتن در معرض خورشید، باید به طور مرتب از ضد آفتاب استفاده کنم، تا اثرات لیزر از بین نروند، پس دو عدد کرم ضد آفتاب تهیه کردم و هر روز صبح از آنها استفاده می کردم.

لیزر چه احساسی را روی پوست ایجاد می کند؟

اگر تصور می کنید که اشعه ی لیزر ممکن است پوست شما را بسوزاند، آرامش خود را حفظ کنید. تجربه ی واقعی لیزر می تواند شبیه به یک آفتاب سوختگی خفیف باشد، در حالیکه شما به وضوح آن را احساس می کنید، درد آن به راحتی با پماد بی حسی، تزریق بی حسی موضعی و حتی ایبوپروفن از بین می رود. در حقیقت، به محض اینکه آن را احساس کردید، کار لیزر تمام می شود. لیزر را می توان با سوزش خفیف الکتریسیته ساکن مقایسه کرد، مانند زمانی که در زمستان با کسی دست می دهید. لیزر  ND:YAG (مانند  IPL)، تنها از فلاش های سریع، برای هر نقطه ی پوست استفاده می کند، از این رو تحمل احساس گرمای ناشی از لیزر، راحت تر می شود.

این فن نه تنها پوست شما را خنک می کند، بلکه به منحرف کردن اعصاب نیز کمک می کند، این یک ترفند قدیمی در پزشکی می باشد. پس از طی چند جلسه، متوجه شدم که درمان در صورتی آزاردهنده می شود که واقعاً به آن توجه کنید. ترفند شخصی من برای آرامش بخشیدن به خودم چیست؟ تنفس یوگا. زمانی که برای درمان لیزر جای جوش، تحت درمان قرار می گیرم، تا حد ممکن خودم را با نفس های عمیق و آرام، به چالش می کشم. این کار مثل این است که صدای سفیدی در سر خودم ایجاد کنم. همچنین در حین انجام فرایند لیزر، از محافظ چشم استفاده می کنم، که باعث تاریکی و آرامش بیشتر می شود.

لیزر جای جوش 3

اگر شما ناحیه ی بزرگی را می خواهید تحت پوشش لیزر قرار دهید (چندین ناحیه با تیرگی زیاد دارید)، احساس ناراحتیتان ممکن است بیشتر باشد، به طور کلی بهتر است که از پزشک بخواهید در وسط کار، وقفه ایجاد کند. اما اگر لیزر برایتان زیاد آزاردهنده نیست، شاید با اندکی جابه جا شدن یا چرخیدن در صندلی، ناراحتی تان تسکین پیدا کند. صادقانه بگویم، انجام موم بیکینی، یک میلیون بار درد بیشتری ایجاد می کند. دلیل دیگری که لیزر جای جوش، در سطح جهان طرفداران زیادی دارد، این است که پس از آن، هیچ دوران نقاهتی را تجربه نمی کنید. با وجود این که ممکن است در نقاط تحت درمان، اندکی احساس گرما کنید، اما در ادامه، زمانی که در بخش پذیرش حساب خود را تسویه می کنید، این احساس ناراحتی از بین می رود.

 از آنجا که لیزر جای جوش، پوست را نمی سوزاند (پوست را لایه برداری می کند یا می شکند)، نیازی نیست که مراقب باشید پس از لیزر از چه موادی روی پوست خود استفاده می کنید. تنها دستورالعملی که برای لیزر وجود داشت، این بود که در معرض اشعه ی فرابنفش قرار نگیرید. خوشبختانه، من قبل از لیزر، به طور مرتب از ضد آفتاب استفاده می کردم و مثل یک خون آشام از نور خورشید فراری بودم. طی چند روز پس از لیزر  Nd:YAG یا  IPL، هیچ گونه پوسته پوسته شدن، زبری یا خشکی رخ نمی دهد. لکه ها قبل از محو شدن، کمی تیره می شوند (به شرط اینکه در برابر نور خورشید از پوست خود محافظت کنید). شما ظرف مدت شش هفته، نتایج کاملی را پس از هر جلسه لیزر مشاهده خواهید کرد. برخی از افراد به دو تا سه جلسه ی لیزر نیاز دارند.

لیزر جای جوش 4

آیا شما به لیزر علاقه ای ندارید؟ یک محصول مراقبت پوستی را امتحان کنید. اگر طرفدار لیزر نیستید یا فکر می کنید که هزینه لیزر خیلی بالا است ( هر جلسه لیزر  Nd:YAG تقریباً چند صدلار هزینه دارد و تحت پوشش بیمه نیست) درمان خانگی ارزش امتحان کردن را دارد. برای درمان لکه های قرمز، محصولات موضعی می توانند مانند عملکرد لیزر  Nd:YAGT، سرخی نابهنجار صورت را به حداقل برساند، اگرچه، اثر آن موقتی است، نه دائمی.

بهترین کار برای داشتن چهره ای سالم و درخشان، استفاده روزانه از ضدآفتاب و  انجام یک برنامه ی منظم مراقبت از پوست است که شامل آنتی اکسیدان های قوی همچون ایدبنون، تیوتین و ایزوفلاون می شود و به کاهش فعالیت بیش از حد سلولهای تولید کننده رنگدانه کمک می کند.

عکس قبل و بعد لیزر جای جوش 1
عکس قبل و بعد لیزر جای جوش 2
عکس قبل و بعد لیزر جای جوش 3
عکس قبل و بعد لیزر جای جوش 4
عکس قبل و بعد لیزر جای جوش 5
عکس قبل و بعد لیزر جای جوش 6

دسته بندی

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید  
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر نازنین یکشنبه ۲ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر شب تون بخیر من قبلا صورتم را جوش خراب کرده بود چند بار رفتم مزو و سافسیژن انجام دادم الان میخوام لیزر انجام بدم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۲ مهر ۲( 6 ماه پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی مهمترین اقدام شناسایی و تا حد امکان حذف یا کنترل عامل زمینه ساز است. برای درمان علاوه بر کنترل عوامل زمینه ساز ممکن است نیاز به مصرف داروهای خوراکی یا موضعی و حتی لیزر باشد ممکن است دوره درمان طولانی باشد. در اینگونه موارد باید صبور بود نگران نباش و برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کن ممکنه نیاز به بررسی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر bita یکشنبه ۲ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام دکتر من 14سالمه و روی بازوها و کتف و کمرم جوش هایی ایجاد میشه و به مرور تبدیل به لک میشه و روی پوست زخم میشن اینها به تدریج هی ادامه پیدا میکنن شما راه حلی دارین؟ خیلی میترسم از اینکه همینطور بمونه
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۲ مهر ۲( 6 ماه پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار صابون کلیندا بزن

      روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر فروزنده چهارشنبه ۱ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید پوست صورتم جوش های خشک زیر پوستی میزنه بعدم خط خنده دارم میخواستم بپرسم با لیزر برطرف میشه
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری چهارشنبه ۱ شهریور ۲( 7 ماه پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی مهمترین اقدام شناسایی و تا حد امکان حذف یا کنترل عامل زمینه ساز است. برای درمان علاوه بر کنترل عوامل زمینه ساز ممکن است نیاز به مصرف داروهای خوراکی یا موضعی و حتی لیزر باشد ممکن است دوره درمان طولانی باشد. در اینگونه موارد باید صبور بود نگران نباش و برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کن ممکنه نیاز به بررسی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر ملیکا دوشنبه ۲۲ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من ۱۳ سالمه و جوش میزنم و بیشتر جای جوش هام هم مونده و باید بگم که جوشام التهاب هم دارن و نمی‌دونم که چطور میتونم این جوش و جای جوش هام رو از بین ببرم . لطفاً در این مورد کمکم کنید 🙏🙏🙏
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۲ خرداد ۲( 9 ماه پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی مهمترین اقدام شناسایی و تا حد امکان حذف یا کنترل عامل زمینه ساز است. برای درمان علاوه بر کنترل عوامل زمینه ساز ممکن است نیاز به مصرف داروهای خوراکی یا موضعی و حتی لیزر باشد ممکن است دوره درمان طولانی باشد. در اینگونه موارد باید صبور بود نگران نباش و برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کن ممکنه نیاز به بررسی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر حیدری دوشنبه ۲۲ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر من صورتم جای جوش داره و میخواستم لیزر کنم ممنون میشم مشاوره بدید
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۲ خرداد ۲( 9 ماه پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی مهمترین اقدام شناسایی و تا حد امکان حذف یا کنترل عامل زمینه ساز است. برای درمان علاوه بر کنترل عوامل زمینه ساز ممکن است نیاز به مصرف داروهای خوراکی یا موضعی و حتی لیزر باشد ممکن است دوره درمان طولانی باشد. در اینگونه موارد باید صبور بود نگران نباش و برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کن ممکنه نیاز به بررسی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر امین چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من پسر۱۹ساله دارم خیلی جوش درمیاره دکتررفته قرص زیادمیدادن لیزر سه بارکرده یکمی باترشده ولی جای جوش هاش قرمز اینا بالیزربازمیره ناراحت خیلی این جوشهارو میپوشونه افسرده شده بخاطره رنگدانه های قرمز وجای جوش عمیق گونه هاش فقط جوش زیادمیزنه چیکارکنم بنظرتون ممنون میشم راهی نشوندبدید
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی مهمترین اقدام شناسایی و تا حد امکان حذف یا کنترل عامل زمینه ساز است. برای درمان علاوه بر کنترل عوامل زمینه ساز ممکن است نیاز به مصرف داروهای خوراکی یا موضعی و حتی لیزر باشد ممکن است دوره درمان طولانی باشد. در اینگونه موارد باید صبور بود نگران نباش و برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کن ممکنه نیاز به بررسی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر بهارک دوشنبه ۱۷ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    من دیروز صورتم رو لیزر کردم و الان بسیار قرمز و ملتهب شده است
    میخواستم بدونم می تونم روی این لکه ها رو با کانسیلر بپوشنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۱۷ بهمن ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      زینک اکساید بزن

  • تصویر کاربر زهرا دوشنبه ۲ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام ، من روی صورتم خیلی جای جوش دارم که حالت فرورفتگی هست و منافذ پوستم باز هست آیا با لیزر رفع میشود؟ و چه زمانی باید برای لیزر اقدام کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲ آبان ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی مهمترین اقدام شناسایی و تا حد امکان حذف یا کنترل عامل زمینه ساز است. برای درمان علاوه بر کنترل عوامل زمینه ساز ممکن است نیاز به مصرف داروهای خوراکی یا موضعی و حتی لیزر باشد ممکن است دوره درمان طولانی باشد. در اینگونه موارد باید صبور بود نگران نباش و برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کن ممکنه نیاز به بررسی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر عرفان دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر ایا لیزر جای جوش های صورت باعث بهبود دائمیشون میشه یا موقت هستش و بازم برمیگردن؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش)

      سلام جانم

      در برخی موارد اثرات ماندگار است

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر سولماز دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من چند سالیه میخوام جای جوشای صورتمو لیزر کنم اما از این کار میترسم.این کار باعث سرطان نمیشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش)

      سلام جانم

      لیزر به هیچ عنوان باعث سرطان نمی شود

      نگران نباش

درحال دریافت اطلاعات

مقالات مرتبط