زگیل تناسلی و بیماری های جنسی بعد از چند وقت نمایان می شوند؟

در رابطه با پدیدار شدن علائم عفونت های منتقل شونده جنسی، باید گفت که این مدت زمان به نوع عفونت جنسی بستگی دارد. علائم با این که اغلب ظرف چند روز تا چند هفته بروز می دهند اما گاهی اوقات تا چند ماه یا حتی چند سال پدیدار نمی شوند.

اغلب اوقات، علائم بروز نداده یا به قدری خفیف هستند که ممکن است فرد از ابتلای خود آگاه نشود. در صورت وجود احتمال ابتلا به یک عفونت جنسی، باید به پزشک مراجعه کرد. در ادامه مطلب زگیل تناسلی و بیماری های جنسی را توضیح خواهیم داد.

بیماری کلامیدیا

کلامیدیا

علائم با این که معمولا پس از 1 تا 3 هفته بروز می دهند اما ممکن است بسیار زود تر نیز مشاهده شوند. موارد زیر از جمله این علائم هستند:

هرپس تناسلی

علائم با این که معمولا پس از 4 تا 7 روز پدیدار می شوند اما ممکن است تا ماه ها یا سال ها نیز خاموش بمانند.

از جمله علائم هرپس تناسلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آیا درمان زگیل تناسلی با الکل امکانپذیر است؟

زگیل های تناسلی

بروز علائم زگیل های تناسلی می تواند از 3 هفته تا چند سال به طول انجامد.

علائم این بیماری شامل موارد زیر هستند:

سوزاک

علائم سوزاک معمولا ظرف 2 هفته پس از ابتلا بروز می دهند.

علائم شامل موارد زیر هستند:

سوزاک

شپش ناحیه تناسلی

ظاهر شدن علائم شپش ناحیه تناسلی می تواند چندین هفته به طول انجامد. علائم این بیماری در مردان و زنان یکسان بوده و به شرح زیر است:

گال

در صورت عدم ابتلای قبلی به گال، علائم ظرف حداکثر 6 هفته بروز می دهند. در صورت داشتن سابقه ابتلا، بروز علائم تنها ظرف 4 روز اتفاق می افتد. علائم این بیماری شامل موارد زیر هستند:

سیفلیس

در این بیماری، علائم معمولا ظرف 2 تا 3 هفته بروز داده اما پدیدار شدن آن ها در زمان کمتر نیز امکان پذیر است. علائم سیفلیس به شرح زیر هستند:

مدت زنده ماندن ویروس زگیل تناسلی در بدن و خارج از بدن

تریکومونیازیس

علائم بیماری تریکومونیازیس ظرف مدت 4 هفته الی چند ماه بروز داده و شامل موارد زیر می شوند:

ویروس ایدز

اولین علائم بیماری 4 تا 6 هفته پس از ابتلا پدیدار شده و شامل موارد زیر هستند:

علائم ظرف مدت 1 تا 2 هفته بروز داده اما همه افراد آن ها را تجربه نمی کنند. پس از رفع شدن علائم، با این که ویروس در بدن باقی می ماند اما ممکن است تا چندین سال علائمی تجربه نشوند.

دکتر عباس انتظاری متخصص زگیل

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. کد رهگیری خود را یادداشت کنید یا از آن عکس بگیرید (طی 48 تا 72 ساعت آینده منتظر پاسخ دکتر باشید)