جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در هفته چند بار نزدیکی خوب است؟

در هفته چند بار نزدیکی خوب است؟

فهرست مطالب

در تمام سال هایی که به عنوان یک متخصص رابطه ی جنسی (سکسولوژیست) و مشاور خانواده فعالیت می کردم، چیزهای مختلفی شنیده ام. مراجعین من با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند؛ مثل: خیانت، تجاوز جنسی، درد در زمان رابطه ی جنسی، ناباروری، اختلال نعوظ، میل جنسی و …

در هفته چند بار نزدیکی خوب است؟ در جواب این سوال، شایعات عجیبی شنیده ام. در این مقاله 5 مورد از این شایعات و حقیقت آن ها را توضیح خواهم داد.

تعداد دفعات نزدیکی با همسر

قانون «3 بار در هفته»...

بسیاری از زوج هایی که برای درمان مراجعه می کنند بر این باورند که برای اثبات اینکه رابطه ی آن ها خوب است، باید حداقل 3 بار در هفته رابطه ی جنسی داشته باشند! من نمی دانم این عدد از کجا آمده است! اما همین به اصطلاح «قانون 3 بار در هفته» یکی از رایج ترین شایعاتی است که در طی این سال ها از بیماران خود شنیده ام.

قانون «3 بار در هفته» قاتل رابطه است:

در درجه ی اول شما باید بدانید که رابطه ی جنسی از هیچ قانونی پیروی نمی کند. دوماً روابط با یکدیگر متفاوت اند. زوج هایی که برای تظاهر به «خوب بودن» به خود فشار می آورند، روز به روز ناامیدتر خواهند شد. طبق نظرسنجی ها میانگین رابطه ی جنسی در زوج ها 8/2 بار در هفته است. همانطور که گفتیم این آمار به صورت میانگین بوده و ممکن است برخی از زوج ها به 1 بار در هفته و برخی دیگر به 5 بار رابطه ی جنسی در هفته راضی باشند. درک این نکته که «رابطه ی های مختلف با هم متفاوت اند» از اهمیت بالایی برخوردار است. زوج ها هرگز نباید رابطه ی خود را با دیگران مقایسه کنند. شما فقط باید رابطه ی خود را با خودتان مقایسه کرده و به پیشرفت آن کمک کنید.

گاهی اوقات زوج ها از من می پرسند، در هفته چند بار نزدیکی خوب است؟ در جواب باید گفت که تعداد دفعات رابطه ی جنسی یک زوج، به خود آنها بستگی دارد. این مسأله زمانی به مشکل تبدیل می شود که یکی از طرفین ناراضی بوده و تمایل بیشتر یا کمتری نسبت به دیگری داشته باشد. همین امر باعث ایجاد تنش و ناراحتی در رابطه می شود و شما نیاز به یک مشاور یا متخصص رابطه ی جنسی خواهید داشت. این اتفاق که به آن «عدم تفاهم در رابطه جنسی» گفته می شود، می تواند رابطه ی عاطفی شما را با مشکل مواجه کند.

عدم تفاهم در رابطه جنسی

ارگاسم سریع و آسان است...

اگر یک قانون برای ارگاسم وجود داشته باشد این است: هر چه بیشتر برای رسیدن به ارگاسم تلاش کنید، سخت تر به آن می رسید! به بیانی دیگر، اگر سعی کنید به ارگاسم برسید، در نهایت کمتر تحریک می شوید. سعی کنید بیش از حد ذهن خود را درگیر رسیدن به ارگاسم نکرده و آن را تنها دلیل ایجاد رابطه ی جنسی ندانید.

ارگاسم را هدف خود قرار ندهید؛ زیرا اگر هر بار به آن دست پیدا نکنید، احساس ناامیدی خواهید داشت. همچنین همسر شما ممکن است حس کند که شما از او ناامید شده اید؛ یا آنکه شما این حس را داشته باشید که همسر خود را ناامید کرده اید.

اما به خاطر داشته باشید که تظاهر به ارگاسم راه حل این مشکل نیست:

باید بدانید که شما تنها زنی نیستید که برای رسیدن به ارگاسم با مشکل مواجه شده است. تمام زنان باید روش مناسب خود را پیدا کنند. تحقیقات نشان داده است که اغلب زنان (70%) ارگاسم را از طریق تحریک کلیتوریس تجربه می کنند و تنها گروه اندکی (30%) از طریق تحریک واژن به ارگاسم می رسند.

بهترین راه رسیدن به ارگاسم: ریلکس کنید؛ سخت نگیرید؛ تمرکز خود را روی لذت بردن از رابطه ی جنسی با همسر خود قرار دهید. اگر به این علت که به ارگاسم نمی رسید، فکرهای بیهوده در سر دارید، دست نگه دارید. زیرا ممکن است بیش از حد مضطرب شوید.

اندازه آلت مهم است...

بگذارید یک بار برای همیشه به شما بگویم: اندازه ی آلت تناسلی مرد هیچ اهمیتی ندارد! چیزی که بیشتر مردان متوجه آن نمی شوند، این است که حساس ترین ناحیه ی واژن همان 2 سانتیمتر اول آن است. همچنین، تحریک کلیتوریس به عنوان بزرگ ترین عامل ارگاسم زنان ثابت شده است.

بسیاری از تحقیقات نشان داده اند که تنها 30% زنان از طریق سکس واژینال و بدون نیاز به تحریک کلیتوریس قادر به دستیابی به ارگاسم هستند. همانطور که مشاهده می کنید، ارگاسم زنان هیچ ربطی به اندازه ی آلت تناسلی شما ندارد؛ اما در عوض این امر با به کارگیری روش های مناسب میسر می شود.

ویروس پاپیلومای انسانی

مردان برای آماده شدن برای رابطه ی جنسی تنها به 3 الی 5 دقیقه نیاز دارند:

در حالی که زنان برای آماده شدن برای رابطه ی جنسی به 20 دقیقه زمان نیاز دارند. برای زنان، رابطه ی جنسی تنها یک فعالیت جسمی نبوده و به احساسات زن مربوط می شود. مرد می تواند با نگاه کردن به یک زن زیبا تحریک شود. اما زنان برای تحریک شدن باید همه ی حواس خود را به کار گیرند.

زنی که در کنار همسر خود محبت، قدردانی، امنیت، راحتی، آرامش خاطر و خوشحالی را احساس می کند، نسبت به یک زن ناراحت، رضایت بیشتری از رابطه ی جنسی دارد.

بیشتر زنان خودارضایی نمی کنند...

با وجود اینکه در قرن 21 زندگی می کنیم، اما هنوز هم بسیاری از این تابو ها درباره ی خود ارضایی وجود دارد. اگر چه می دانیم که بیشتر مردان خود ارضایی می کنند، اما این موضوع عموماً در گفت و گوهای روزانه مطرح نمی شود. البته، من به مراجعه کنندگانی از زندگی جنسی خود راضی نیستن، می گویم که وقتی شما خودتان نمی دانید که چه چیزهایی شما را تحریک کرده و به ارگاسم می رساند، طبیعتاً همسر شما هم قادر به پیدا کردن این چیزها نخواهد بود.

من به بیماران خود توصیه می کنم که از قبل با خودارضایی بدن خود را بشناسند، تا بتوانند در آینده با همسر خود درباره ی نیازهایشان صحبت کنند. زنان همیشه باید کنترل بدن، احساسات و تمایلات جنسی خود را در اختیار داشته باشند.

مردان همیشه برای رابطه ی جنسی آماده اند...

تمام مردان در بازه ای از زندگی خود اختلال نعوظ را تجربه می کنند. زمانی که مردان دچار این مشکل هستند، زنان به اشتباه این موضوع را به خود ربط می دهند. زن ممکن است در این موارد احساس ناراحتی، عدم جذابیت، عدم محبوبیت و خواسته نشدن داشته، یا حتی به خیانت کردن همسر خود مشکوک شود. این موارد می تواند از نظر احساسی زن را تخریب کند.

مرد باید در این موارد با مراجعه به پزشک یا متخصص اورولوژی و انجام آزمایش خون، سطح هورمون هایی مثل تستسترون (که در این مشکل دخیل اند) را کنترل کند. موارد متعدد دیگری مثل استرس، ترس از رابطه، ترس از اختلال نعوظ، عدم اعتماد به نفس و ناراحتی از مشکلات عاطفی نیز، می تواند دلیل این موضوع باشد. همچنین، مصرف برخی از داروها، بیماری های زمینه ای و بالا رفتن سن از دلایل دیگر اختلال نعوظ می باشد. اگر این مشکل باعث لطمه زدن به رابطه ی زوج شده است، باید به مشاور یا متخصص رابطه جنسی مراجعه کرد، تا اوضاع به روال عادی خود برگردد.

از آنجایی که رابطه ی جنسی یکی از موارد مهم در رابطه ی عاطفی می باشد، مردان در زمان ابتلا به اختلال نعوظ، ممکن است احساس شکست کنند. از آنجایی که بیشتر مردم متوجه این موضوع نیستند که تمام مردان در بازه هایی از زندگی به این مشکلات بر می خورند، همچنان یک نگاه منفی اجتماعی به مشکلات جنسی وجود دارد.

به طور خلاصه، آمار نشان می دهد که 40% مردان بالای 40 سال، 50% مردان بالای 50 سال، 60% مردان بالای 60 سال و 70% مردان بالای 70 سال دچار مشکلات متعدد نعوظ هستند.

دسته بندی

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید  
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مسعود یکشنبه ۲ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    با سلام دکتر به مدت ۴ روزه روی آلتم رخم بوجود اومده اوایل خارش بود ولی الان این زخم‌ها بوجود اومده میشه راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۲ مهر ۲( 6 ماه پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار با بتادین ضد عفونی کن

      روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر حامد سه شنبه ۱۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام .چند وقتی میشه که این قسمت از آلتم این زائده رو مشاهده میکنم روز اول فقط یه مقادیری خارش داشت.32 ساله هستم رابطه دهانی داشتم بقیه رابطه محافظت شده بوده(هرچند حتی با محافظت هم احتمال ابتلا هست) این زگیل تناسلیه ایا و اگه بله روش درمانش چیه و اینکه یعنی من به hpv مبتلا شدم برای اون چیکار کنم؟
    ممنون از وقتی ک میزارین
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری سه شنبه ۱۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش)

      سلام جانم

      در اکثر موارد جای نگرانی نیست ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر زهرا سه شنبه ۱۷ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر ببخشید اقای دکتر من سه تا ضایعه سفید رنگ تو ناحیه تناسلیم دیدم که دو ماهه هست و نمیره اینا میتونن زگیل تناسلی باشن؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری سه شنبه ۱۷ مرداد ۲( 7 ماه پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی در ویدئو زیر سعی کردم این موضوع را برات بیان کنم

      ممکن است نیاز به درمان های طولانی مدت باشد. همچنین در برخی از موارد ممکن است ضایعات پس از بهبودی مجددا عود کند بهتره برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری یا ارزیابی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۱۱ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام میخواستم ببینم زگیل هست یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۱۱ دی ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی احتمال زگیل تناسلی وجود دارد. در ویدئو زیر سعی کردم این موضوع را برات بیان کنم

      ممکن است نیاز به درمان های طولانی مدت باشد. همچنین در برخی از موارد ممکن است ضایعات پس از بهبودی مجددا عود کند بهتره برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری یا ارزیابی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر مژگان دوشنبه ۳ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام وعرض ادب
    اقای دکتر دختر من متاسفانه در گیر هست ونوع ۵۸ رو هم مبتلا هست البته دونوع خوش خیم رو هم داره به دلیل بالکره بودن ازمایش پاپ اسمیر رو نمیتونه انجام بده دستور حضرتعالی چی هست
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۳ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی معمولا مهمترین اقدام در اینگونه موارد تقویت سیستم ایمنی بدن است واکسن گارداسیل ممکن است کمک کننده باشد سعی کن از سیگار و الکل و استرس پرهیز کنی از مصرف غذاهای چرب پرهیز کن میوه و سبزیجات تازه مصرف کن ویدئو زیر را با دقت ببین چون به صورت خلاصه روند بیماری و درمان را توضیح دادم

      معاینات ادواری و ارزیابی های مکرر سالانه بسیار کمک کننده است بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری باشد بهترین و سریعترین روش درمانی که کمترین میزان عود را دارد لیزر است که فیلم لیزر را هم برات گذاشتم تا ببینی موفق

درحال دریافت اطلاعات

مقالات مرتبط