جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عکس سفلیس تناسلی

عکس سفلیس تناسلی

فهرست مطالب

گاهی مراجعان سوال می پرسند که بیماری سفلیس چیست؟ جوشهای سفلیس چگونه اند؟ و یا اینکه در خواست می کنند که عکس بیماری سفلیس را به آن ها نشان دهیم تا از بیماری خود مطمئن شوند. باید گفت که بیماری سفلیس که زمانی در آمریکا ریشه کن شده بود، امروزه در بین افراد همجنسگرا، دو جنسگرا و مردانی که با مردان دیگر رابطه ی جنسی دارند (MSM)، رو به افزایش است. در ادامه مطلب، عکس سفلیس تناسلی را برای شما قرار خواهیم داد.

عکس سفلیس تناسلی:

سفلیس تناسلی

سفلیس چیست؟

سفیلس یک عفونت مقاربتی است که در صورت درمان نشدن می تواند موجب مشکلات سلامتی جدی شود. این بیماری به چند مرحله تقسیم بندی می شود (اولیه، ثانویه، نهفته و درجه سوم) و هر مرحله علائم و نشانه های مربوط به خود را دارد.

آیا باید نگران سفلیس باشم؟

نزدیک به دو دهه است که شیوع سفلیس در حال افزایش است. در صورتی که سفلیس درمان نشود، می تواند مشکلات سلامتی جدی از جمله مشکلات نورولوژیک (مغز و عصب)، مشکلات چشمی و حتی نابینایی را به وجود آورد. علاوه بر این، سفلیس، احتمال انتقال HIV را افزایش می دهد.

عکس سفلیس 1

چگونه ممکن است به سفلیس مبتلا شوم؟

هر فرد فعال از نظر جنسی ممکن است به سفلیس مبتلا شود. سفیلیس می تواند در طول رابطه ی جنسی مقعدی، رابطه جنسی دهانی و نیز رابطه جنسی واژینال منتقل شود. سفلیس از طریق تماس مستقیم با زخم سفلیس از فردی به فرد دیگر سرایت پیدا می کند. این زخم ها در مردان ممکن است روی آلت تناسلی یا اطراف آن، اطراف مقعد یا در رکتوم، یا درون دهان یا اطراف آن ایجاد شوند. زخم های سفلیس می توانند بدون درد باشند.

بنابراین، احتمال دارد که فرد به این بیماری مبتلا باشد ولی متوجه آن نشود. استفاده صحیح از کاندوم، در صورتی که کاندوم زخم ها را بپوشاند، احتمال ابتلا به سفلیس را کاهش می دهد. گرچه، هنوز هم در صورت تماس با این زخم ها، احتمال ابتلا به سفلیس وجود دارد. از طریق تماس های گهگاهی با وسایلی مانند صندلی توالت، دستگیره در، استخر شنا، وان آب گرم، لباس مشترک یا ظروف غذا، امکان ابتلا به سفلیس وجود ندارد.

عکس سفلیس 2

سفلیس چه علائمی دارد؟

فرد مبتلا به سفلیس اولیه، به طور کلی یک زخم یا چندین زخم روی ناحیه اصلی عفونت دارد. این زخم ها معمولاً روی نواحی تناسلی یا اطراف آن، در اطراف مقعد یا در رکتوم و درون دهان یا اطراف آن رخ  می دهند. این زخم ها معمولاً ( و نه همیشه) سفت، گرد و بدون درد هستند. علائم سفلیس ثانویه شامل راش پوستی، غدد لنفاوی متورم و تب می شود.

علائم و نشانه های سفلیس اولیه و ثانویه می توانند خفیف باشند و حتی ممکن است متوجه آنها نشوید. در طول مرحله نهفته، هیچ  علامت و نشانه  ای وجود ندارد. سفلیس درجه سوم با مشکلات شدیدی همراه است و معمولاً پزشک با کمک چندین آزمایش مختلف آن را تشخیص می دهد. این نوع سفلیس می تواند روی قلب، مغز یا دیگر اعضای بدن تأثیر بگذارد.

عکس سفلیس 3

چگونه می توانم احتمال ابتلا به سفلیس را کاهش دهم؟

تنها راه جلوگیری از ابتلا به سفلیس یا دیگر بیماری های مقاربتی، عدم برقراری رابطه ی جنسی مقعدی، دهانی یا واژینال است. اگر شما از نظر جنسی فعال هستید، موارد زیر را برای کاهش احتمال ابتلا به سفلیس انجام دهید:

  • برقراری رابطه ی طولانی مدت فقط با یک شریک جنسی که آزمایش سفلیس داده است و مبتلا نیست.
  • استفاده از کاندوم های لاتکس در هر بار رابطه جنسی. کاندوم ها با جلوگیری از تماس با زخم، از انتقال سفلیس جلوگیری می کنند. گاهی اوقات زخم ها ممکن است در نقاطی باشند که با کاندوم پوشیده نمی شوند. تماس با این زخم ها می تواند سفلیس را انتقال دهد.
عکس سفلیس 4

پزشک چگونه متوجه می شود که من مبتلا به سفلیس هستم؟

با پزشک خود در مورد پیشینه ی جنسی خود، راحت و صادقانه صحبت کنید و سؤال کنید آیا نیاز است برای سفلیس و بیماری های مقاربتی دیگر آزمایش دهید. پزشک ممکن است برای تشخیص سفلیس، آزمایش خون را توصیه کند. اما گاهی اوقات، پزشک می تواند با آزمایش مایع زخم سفلیس، این بیماری را تشخیص دهد. اگر شما یک مرد فعال از نظر جنسی هستید که با مرد مبتلا به HIV یا سفلیس رابطه جنسی برقرار کرده اید، شما نیز باید به طور منظم آزمایش سفلیس انجام دهید.

عکس سفلیس 5

من تحت درمان قرار گرفته ام، آیا ممکن است دوباره به سفلیس مبتلا شوم؟

یک بار ابتلا به سفلیس، شما را در برابر ابتلای دوباره به سفلیس محافظت نمی کند. حتی پس از درمان موفق، هنوز هم ممکن است دوباره آلوده شوید. تنها تست های آزمایشگاه می توانند ابتلای شما به سفلیس را تأیید کنند. توصیه می شود برای اطمینان از موفقیت درمان، آزمایش مجدد انجام دهید. از آنجا که سفلیس می تواند بدون درد باشد و در واژن، مقعد، زیر پوست ختنه گاه یا درون دهان مخفی شود، ممکن است مشخص نباشد که شریک جنسی شما مبتلا به سفلیس است.

به جز در مواردی که بدانید تمام شرکای جنسی شما آزمایش و درمان شده اند، احتمال ابتلای مجدد از سوی شریک جنسی آلوده وجود دارد.

عکس سفلیس 6

دسته بندی

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید  
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر الناز یکشنبه ۲۲ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر در کشاله ران راستم مدتی هست چند جوش ریز دارم که خارش دارند و اذییتم میکنند پماد موپیروسین و یا تریامسینولون زدم نمیدونم میترسم مشکل خاصی باشه من ایران نیستم میشه راهنماییم کنیدصظ
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۲۲ آبان ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      پماد کالندولا کمک کننده است

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر مهدی دوشنبه ۱۶ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید بنده چند وقته بعد از یه رابطه جنسی با یک شخصی زیر آلت تناسلیم دچاره زخم شدم ک اولش خشک میشد پوسته پوسته مثل شوره میریخت الان خشک نمیشه ترشحاتی داره و اخر شب دیدم ک یه حالت چرکی جمع شده زیر الت تناسلیم و اینکه خیلی هم میخاره چه بیماری هست درمانش چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۱۶ آبان ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار با بتادین ضد عفونی کن

      روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر احمد دوشنبه ۲۱ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر، من مردی 20 ساله هستم، که چند روزه میبینم یه تغییر روی کلاهک الت تناسلیم ایجاد شده ولی هیچ حالت زخم یا دردی ندارم،
    اما خیلی نگرانم که نکنه دچار بیماری خاصی شده باشم، اگر ممکنه راهنماییم کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۱ شهریور ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      پماد کالندولا کمک کننده است

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر علی جمعه ۲۸ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقتتان بخیر، من۴۴سالمه،نزدیک یک هفته است کرونا گرفتم سه بار برای تزریق سرم وآمپول به دکتر مراجعه کردم یک شب تب ولرز شدید داشتم صبح بیدارشدم تمام داخل دهان حلق وزیر زبانم آفت وتبخال زد بطوری که خوردن برام سخت شده همچنین آلت تناسلی وپوست بیضه من دچار التهاب وبعد تاول زده وتاول ها ترکید ودرد شدید دارن والان از محل تاولها آب ترشح میشه وحتی دفع مدفوع هم برام درد داره چون اونجا هم کمی التهاب داره رفتم دکتر عمومی سفیکسیم۴۰۰،پردنیزولون۵ وسیتریزین۱۰ با دوز ۱۲ ساعت نوشته،این سه روز است مصرف میکنم ولی بهبودی حاصل نشده در ضمن هیچ رابطه جنسی ناسالم نداشته ویک هفته قبل از بیماری هم را به جنسی باهمسر نداشتم لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری جمعه ۲۸ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      عکس ارسالی نوعی واکنش حساسیت دارویی است

      حتما با پزشک معالجت در خصوص عارضه FDE مشورت کن

      موفق

  • تصویر کاربر محمد جمعه ۲۸ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید ، ببخشید روی آلت من دو ضخم بصورت جوش ظاهر شدند و من ترکوندمشون ، بعداز دو یا سه روز در همان نواحی چند ضخم دیگر به وجود آمد که روز به روز با دست زدن روز به روز بیشتر شد ، تقریبا دو هفته از طول این اتفاق میگزرد لطفاً کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری جمعه ۲۸ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      با توجه به عکس ارسالی احتمال هرپس مطرح است

      علی الحساب روزانه یک بار با بتادین ضد عفونی کن

      روزانه 3 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر مازیار دوشنبه ۳ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام …
    دیروز آزمایش سفلیس من مثبت شده و یک دوز آمپول پنی سیلین تزریق کردم …با توجه به عکسهایی که براتون فرستادم نظرتون چیه ؟

    •البته من ایران زندگی نمیکنم•
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۳ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      معمولا سفلیس از نظر ظاهری با عکسی که ارسال کردی تفاوت دارد

      مطابق فرمایش پزشک معالج اقدام گردد

      موفق

  • تصویر کاربر سوفیا دوشنبه ۱۳ تیر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام من آزمایش rprانجام دادم ک جوابش مثبت بود دوباره تکرارش کردن اونم مثبت بود هیچ علامتی هم ندارم خیلی میترسم آزمایشات قبل بارداری بودن ممکنه بتونم باردار شم یا باید قیدشو بزنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۱۳ تیر ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      حتما باید تست تائیدی FTA-ABS انجام شود

      موفق

  • تصویر کاربر عظیمی شنبه ۴ تیر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    چندوقتیه داخل دهانم روی انتهای زبانم نزدیک حلق یسری برامودگی شبیه جوش دراومده ولی شبیه سفلیس نیست نمیدونم چیه میشه راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری شنبه ۴ تیر ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر مجتبی شنبه ۲۸ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر 11 ساله ازدواج کروم تقریبا 1 سالی میشه خانومم سوزش در ناحیه تناسلی داره دکتر زیاد بردمش انواع انتی بیوک خورده ولی این درد و سوزش باهاشه زندگیم مختل شده تقریبا هیچ دکتری مریضیشو تشخیص نداده در ضمن به 1 هفته ای هم خودم در ناحیه تناسلی سوزش دارم و وقتی ادرار میکنم سوزش دارم میترسم واگیر دار باشه منم گرفته باشم از یه لحاظ که تو اینترنت سرج میکنم حتی ممکنه ایدز هم باشه اقای دکتر فکرم خیلی مشغول شده کمکم کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری شنبه ۲۸ خرداد ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      در ادامه سوال عکس از ضایعه ارسال شود

  • تصویر کاربر ف‌. یکشنبه ۱۵ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام. وقت بخیر. امروز با فردی رابطه دهانی ناقصی برقرار کردم که منجر به ارگاسم نشد. مدت رابطه کمتر از ۱ الی ۲ دقیقه بود. بعد از رابطه متوجه زخم کوچکی روی قسمت انتهایی آلت ( نزدیک به بدن و محل رویش موها) شدم.
    از ماهیت علت زخم مطمئن نیستم. پارتنرم گفت که یه زخم ساده س که حین ورزش به وجود اومده. من شک دارم ولی مطمئنم قسمتی که زخم بود وارد دهانم نشد. با توجه به اینکه صرفا ناحیه دارای زخم رو شاید با دست لمس کرده باشم، با اینکه نمیدونم زخم سیفلیس بود یا خیر. آیا ممکنه دچار سیفلیس بشم؟؟ تماس پوستی باعث انتقال میشه؟ یا صرفا باید با مخاط در تماس باشه؟؟درمانش به چه صورت هست؟؟؟ استرس زیادی دارم.
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۱۵ خرداد ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

درحال دریافت اطلاعات

مقالات مرتبط