جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عکس سفلیس تناسلی

عکس سفلیس تناسلی

فهرست مطالب

گاهی مراجعان سوال می پرسند که بیماری سفلیس چیست؟ جوشهای سفلیس چگونه اند؟ و یا اینکه در خواست می کنند که عکس بیماری سفلیس را به آن ها نشان دهیم تا از بیماری خود مطمئن شوند. باید گفت که بیماری سفلیس که زمانی در آمریکا ریشه کن شده بود، امروزه در بین افراد همجنسگرا، دو جنسگرا و مردانی که با مردان دیگر رابطه ی جنسی دارند (MSM)، رو به افزایش است. در ادامه مطلب، عکس سفلیس تناسلی را برای شما قرار خواهیم داد.

عکس سفلیس تناسلی:

سفلیس تناسلی

سفلیس چیست؟

سفیلس یک عفونت مقاربتی است که در صورت درمان نشدن می تواند موجب مشکلات سلامتی جدی شود. این بیماری به چند مرحله تقسیم بندی می شود (اولیه، ثانویه، نهفته و درجه سوم) و هر مرحله علائم و نشانه های مربوط به خود را دارد.

آیا باید نگران سفلیس باشم؟

نزدیک به دو دهه است که شیوع سفلیس در حال افزایش است. در صورتی که سفلیس درمان نشود، می تواند مشکلات سلامتی جدی از جمله مشکلات نورولوژیک (مغز و عصب)، مشکلات چشمی و حتی نابینایی را به وجود آورد. علاوه بر این، سفلیس، احتمال انتقال HIV را افزایش می دهد.

عکس سفلیس 1

چگونه ممکن است به سفلیس مبتلا شوم؟

هر فرد فعال از نظر جنسی ممکن است به سفلیس مبتلا شود. سفیلیس می تواند در طول رابطه ی جنسی مقعدی، رابطه جنسی دهانی و نیز رابطه جنسی واژینال منتقل شود. سفلیس از طریق تماس مستقیم با زخم سفلیس از فردی به فرد دیگر سرایت پیدا می کند. این زخم ها در مردان ممکن است روی آلت تناسلی یا اطراف آن، اطراف مقعد یا در رکتوم، یا درون دهان یا اطراف آن ایجاد شوند. زخم های سفلیس می توانند بدون درد باشند.

بنابراین، احتمال دارد که فرد به این بیماری مبتلا باشد ولی متوجه آن نشود. استفاده صحیح از کاندوم، در صورتی که کاندوم زخم ها را بپوشاند، احتمال ابتلا به سفلیس را کاهش می دهد. گرچه، هنوز هم در صورت تماس با این زخم ها، احتمال ابتلا به سفلیس وجود دارد. از طریق تماس های گهگاهی با وسایلی مانند صندلی توالت، دستگیره در، استخر شنا، وان آب گرم، لباس مشترک یا ظروف غذا، امکان ابتلا به سفلیس وجود ندارد.

عکس سفلیس 2

سفلیس چه علائمی دارد؟

فرد مبتلا به سفلیس اولیه، به طور کلی یک زخم یا چندین زخم روی ناحیه اصلی عفونت دارد. این زخم ها معمولاً روی نواحی تناسلی یا اطراف آن، در اطراف مقعد یا در رکتوم و درون دهان یا اطراف آن رخ  می دهند. این زخم ها معمولاً ( و نه همیشه) سفت، گرد و بدون درد هستند. علائم سفلیس ثانویه شامل راش پوستی، غدد لنفاوی متورم و تب می شود.

علائم و نشانه های سفلیس اولیه و ثانویه می توانند خفیف باشند و حتی ممکن است متوجه آنها نشوید. در طول مرحله نهفته، هیچ  علامت و نشانه  ای وجود ندارد. سفلیس درجه سوم با مشکلات شدیدی همراه است و معمولاً پزشک با کمک چندین آزمایش مختلف آن را تشخیص می دهد. این نوع سفلیس می تواند روی قلب، مغز یا دیگر اعضای بدن تأثیر بگذارد.

عکس سفلیس 3

چگونه می توانم احتمال ابتلا به سفلیس را کاهش دهم؟

تنها راه جلوگیری از ابتلا به سفلیس یا دیگر بیماری های مقاربتی، عدم برقراری رابطه ی جنسی مقعدی، دهانی یا واژینال است. اگر شما از نظر جنسی فعال هستید، موارد زیر را برای کاهش احتمال ابتلا به سفلیس انجام دهید:

  • برقراری رابطه ی طولانی مدت فقط با یک شریک جنسی که آزمایش سفلیس داده است و مبتلا نیست.
  • استفاده از کاندوم های لاتکس در هر بار رابطه جنسی. کاندوم ها با جلوگیری از تماس با زخم، از انتقال سفلیس جلوگیری می کنند. گاهی اوقات زخم ها ممکن است در نقاطی باشند که با کاندوم پوشیده نمی شوند. تماس با این زخم ها می تواند سفلیس را انتقال دهد.
عکس سفلیس 4

پزشک چگونه متوجه می شود که من مبتلا به سفلیس هستم؟

با پزشک خود در مورد پیشینه ی جنسی خود، راحت و صادقانه صحبت کنید و سؤال کنید آیا نیاز است برای سفلیس و بیماری های مقاربتی دیگر آزمایش دهید. پزشک ممکن است برای تشخیص سفلیس، آزمایش خون را توصیه کند. اما گاهی اوقات، پزشک می تواند با آزمایش مایع زخم سفلیس، این بیماری را تشخیص دهد. اگر شما یک مرد فعال از نظر جنسی هستید که با مرد مبتلا به HIV یا سفلیس رابطه جنسی برقرار کرده اید، شما نیز باید به طور منظم آزمایش سفلیس انجام دهید.

عکس سفلیس 5

من تحت درمان قرار گرفته ام، آیا ممکن است دوباره به سفلیس مبتلا شوم؟

یک بار ابتلا به سفلیس، شما را در برابر ابتلای دوباره به سفلیس محافظت نمی کند. حتی پس از درمان موفق، هنوز هم ممکن است دوباره آلوده شوید. تنها تست های آزمایشگاه می توانند ابتلای شما به سفلیس را تأیید کنند. توصیه می شود برای اطمینان از موفقیت درمان، آزمایش مجدد انجام دهید. از آنجا که سفلیس می تواند بدون درد باشد و در واژن، مقعد، زیر پوست ختنه گاه یا درون دهان مخفی شود، ممکن است مشخص نباشد که شریک جنسی شما مبتلا به سفلیس است.

به جز در مواردی که بدانید تمام شرکای جنسی شما آزمایش و درمان شده اند، احتمال ابتلای مجدد از سوی شریک جنسی آلوده وجود دارد.

عکس سفلیس 6

دسته بندی

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید  
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر نورا یکشنبه ۱ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام، من خانم ۳۷ ساله هستم و مجردم و حدود ۸ ماهه که با تشخیص دکتر متوجه شدم که دچار تبخال تناسلی شدم، سوالم اینه ایا درمان قطعی برای تبخال وحود داره؟یک سری روشهای سنتی برای درمان پیشنهاد میشه ایا موثره؟ ایا دیگه نمیتونم ازدواج کنم؟ درصورتی که امکان ازدواج باشه چطور میشه از انتقال بیماری به همسر جلوگیری کرد؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۱ خرداد ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      تبخال تناسلی درمان قطعی ندارد ولی کاملا قابل کنترل است

      روش های درمان سنتی هیچگونه تاثیر ثابت شده ای در درمان ندارد

      ازدواج منعی ندارد و هیچگونه مشکلی نیز ایجاد نخواهد شد

      پس از ازدواج فقط کافی است در فاز علامت دار بیماری ( 3 تا 5 روز ) از رابطه جنسی پرهیز شود

      موفق

  • تصویر کاربر امید جمعه ۲۶ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من ۳ماه پیش یه تاول روالت تناسلی بوجود اومد خوب شد بعدازچندماه ازدوباره تاول زد الان دوتا زخم گرد پیداشد دوهفته خوب نشده لکههای سیاه هم رو مچ دستم هستن سرکلاهکم سه ماه پیش التهاب داشت الان دوهفته ازدوباره عود کرد ه
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری جمعه ۲۶ فروردین ۱( 2 سال پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار با بتادین ضد عفونی کن

      روزانه 3 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر محسن جمعه ۲۶ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر اقای دکتر .چند روز پیش روی بدنه التم ۱ جوش زیر پوستی زده بود من اشتباه کردم این جوش که هنوز کاملن هم بیرون میومده بود فشار دادم و خون خارج شد و زخم شد حالا بعد از گذشت ۳ روز چند تا جوش خیلی ریز اطراف زخم به وجود امده خیلی نگران هستم ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری جمعه ۲۶ فروردین ۱( 2 سال پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار با بتادین ضد عفونی کن

      روزانه 3 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر سمیرا چهارشنبه ۲۹ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر
    من حدود یک ماه پیش برای شارژ لیزرم اقدام به لیزر بیکینی کردم (خودم اپراتور هستم و از بابت رعایت بهداشت در حین انجام کار مطمئن هستم) بعد از لیزرم ویلای استخر دار گرفتیم همراه دوستانم
    طی مدت کوتاهی متوجه جوش ریزی در ناحیه تناسلیم شدم که رنگ پوستم بود و خارش نداشت اصلا من اون جوش رو کندم و بعد از اون دیگه اون قسمت در نیومد فرداش متوجه شدم قسمت دیگری از بیکینیم دو عدد جوش مشابه جوش قبلی با فاصله در اومده که اونم کندم و خیلی خون اومد بعد با شامپو ضد قارچ شستم و پماد ان ان زدم ‌باز خوب شد و امروز تو حموم باز متوجه دو عدد جوش دیگه در ناحیه دیگه ای شدم
    به هیچ وجه قرمز یا چرکی نیست و ترشحی نداره خارش هم اصلا نداره سفت هم نیست اصلا و شبیه به ریگای نیست یه جوش معمولی خیلی ریز به نظر میاد
    خیلی نگرانم کرده در این خصوص اگه راهنماییم کنید ممنون میشم.
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری چهارشنبه ۲۹ دی ۰( 2 سال پیش)

      سلام جانم

      روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      در صورت عدم بهبودی طی یک هفته اینده بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر خانم چهارشنبه ۱۹ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    چه خوبه که شما هستید.خدا خیرتون بده.ممنون وتشگر از لطفتون آقای دکتر.
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری چهارشنبه ۱۹ آبان ۰( 2 سال پیش)

      موفق باشید

  • تصویر کاربر خانم سه شنبه ۱۸ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام وعرض ادب خدمت شما استاد بزرگوار
    آقای دکتر ftaمنفی بود نمیدونید چقدر نگران بودم واسترس داشتم.الان دیگه با توجه به اون vdrlمثبت نمیخواد کاری انجام بدم به نظر شما.
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری سه شنبه ۱۸ آبان ۰( 2 سال پیش)

      سلام جانم

      خوشبختانه هیچ جای نگرانی نیست

      اقدام خاصی لازم نیست

      موفق

  • تصویر کاربر خانم دوشنبه ۱۷ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت شما استاد بزرگوار
    باتوجه به اینکه من قصد بارداری داشتم پزشک مربوطه برای من آزمایشات کامل درخواست دادند که vdrlهم بود همه آزمایشات از قبیل ایدز وهپاتیت و...منفی شدند ولی vdrlمثبت شد.سونوگرافی واژینال وآزمایش پاپ اسمیر نیز مشکلی نداشت.
    پزشک برای تایید آزمایش rprرا درخواست دادند که ان هم دومثبت شد.وجهت تایید نهایی آزمایش ftaرا فرستادن که گفتن جواب یک الی دوهفته طول میکشه.
    سوال من این است مگه میشه من شوهرم منفی بود خودمم که با هیچ کسی نبودم.وهیچ گونه علائمی ندارم ونداشتم.چطور ممکن است مثبت شود.اگه مادرزادی باشه یعنی الان باید مثبت باشم وهیچ گونه علائمی تو این 30سال نداشته باشم.
    درصورتی که منفی یا مثبت شدن ftaلطفا برام یه توضیح مختصر بدید که چیکار کنم آیا راه درمان دارد.وچه موقع من میتونم قصد بارداری داشته باشم.لازم به ذکر است که دوماه پیش مبتلا به کرونا شدم وانواع کورتون ودارو رادریافت کردم.ودوز اولیه واکسن رانیز چند هفته قبل از آزمایش زدم.خیلی خیلی نگرانم لطفا جوابم رابدید.ممنونم.
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۱۷ آبان ۰( 2 سال پیش)

      سلام جانم

      تا حصول نتیجه آزمایش FTA صبور باش

      در برخی موارد تست VDRL مثبت کاذب خواهد بود

      نگران نباش

  • تصویر کاربر یوکابد یکشنبه ۲ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام من یه زخم درست مثل سیفلیس در ناحیه ژنیتال تازه امروز دیدم حالا باید چه اقدام درمانی شروع کنم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۲ آبان ۰( 2 سال پیش)

      سلام جانم

      بهتره در اولین فرصت برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر نسیم دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    من چند ماهی هست که ناحیه تناسلیم خارش دارم و واژنم شدیدا ملتهب میشه و ترشحات سفید و زرد رنگ همراهه،مدتی کلوتریمازول مصرف کردم بهتر شد،
    چند روز پیش موقع شستشوی واژن متوجه دانه های خیلی ریز شدم در اطراف مجرای ادارای و دور دهانه ی واژن.
    پراکنده نیستن و بصورت قرینه هستن و به رنگ همان لابیا.
    خیلی نگرانم داخل اینترنت هم کلی سرچ کردم شبیه به زگیل نیست اما بازهم میترسم نظر شما چیه؟
    من مجرد هستم ممکنه از اپیلاسیون مبتلا بشه آدم؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش)

      علیک سلام

      در ویدئو زیر سعی کردم این موضوع را براتون بیان کنم

      ممکن است نیاز به درمان های طولانی مدت باشد. همچنین در برخی از موارد ممکن است ضایعات پس از بهبودی مجددا عود کند بهتره برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری یا ارزیابی های تکمیلی باشد 

  • تصویر کاربر امیر دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر چند ماهی است متوجه برآمدگی های خیلی ریزی در قسمت پایین آلتم شدم اول ۲.۳ تا بود الان ۶-۷ هستش میخواستم اگر امکان هست عکس بفرستم یا مشاوره تلفنی شم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۱۹ مهر ۰( 2 سال پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی ممکنه پسوریازیس یا لیکن پلان یا اگزما مطرح باشه. در ویدئو زیر سعی کردم این موضوع را براتون بیان کنم

      ممکن است نیاز به درمان های طولانی مدت باشد. همچنین در برخی از موارد ممکن است ضایعات پس از بهبودی مجددا عود کند بهتره برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری یا ارزیابی های تکمیلی باشد

      موفق

درحال دریافت اطلاعات

مقالات مرتبط