جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تجربه کسانی که زگیل تناسلی دارند

تجربه کسانی که زگیل تناسلی دارند

فهرست مطالب

در این مقاله تجربه کسانی که زگیل تناسلی دارند را برای شما بیان خواهیم کرد.

من تعدادی زگیل تناسلی داشتم و به مدت 3 هفته از سرکه سیب استفاده کردم. در ابتدا از موثر بودن این روش مطمئن نبودم، اما زگیل های من برطرف شدند. من قبلا از برخی داروهای بدون نسخه هم استفاده کردم اما این روش بهتر جواب داد.


من تقریبا 11 سال است که به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) مبتلا شدم و از عمل های جراحی می ترسم، اما فکر می کنم هیچ روش دیگری برای برطرف شدن زگیل های تناسلی مؤثر نباشد. خوشبختانه پس از 10 سال رابطه، همسرم به زگیل تناسلی مبتلا نشده است. این زگیل ها ظاهر خیلی بدی دارند و از نگاه کردن به آن ها متنفرم.

من تعدادی زگیل تناسلی داشتم و دکتر پیشنهاد کرد که طی یک عمل جراحی با بیهوشی عمومی، آن ها را از بین می برد. اما کمی تحقیق کردم و متوجه شدم برخی افراد با استفاده از سرکه سیب، زگیل های تناسلی خود را درمان کردند. یک پنبه را به سرکه سیب آغشته کردم و 2 بار در روز به مدت 30 تا 45 دقیقه روی این زگیل ها گذاشتم. بعد از گذشت سه روز، زگیل ها کوچک تر شدند و بعضی از آن ها کاملا از بین رفتند.


من سال ها به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) مبتلا بودم و از قرص زینک و مکمل های ویتامین استفاده کردم و موثر بودند. تقریبا همه ی روش ها (به جز عمل جراحی) مانند، روغن درخت چای و کرایوتراپی (سرما درمانی) را امتحان کردم. آخرین پزشکم توصیه کرد که سیستم ایمنی بدنم را با استفاده از مکمل های زینک و.. تقویت کنم. بعد از چند هفته، همه زگیل های من از بین رفت.


من سال ها به زگیل های تناسلی مبتلا بودم و تقریبا همه ی روش های درمانی از جمله لیزر، کرایوتراپی و تزریق داروهای موضعی را امتحان کردم و هیچ کدام موثر نبود. در آخر عمل جراحی انجام دادم و تمام زگیل ها از بین رفت. پزشک به من توضیح داد که ممکن است زگیل های جدید ایجاد شود، اما زگیل هایی که از بین رفته اند، دیگر رشد نخواهند کرد.

زگیل تناسلی ایا درمان دارد

من 5 زگیل بزرگ و تقریبا 10 زگیل جدید داشتم و از سرکه سیب و روغن درخت چای برای زگیل هایی که در اطراف مقعدم داشتم، استفاده کردم. به این شکل که دو بار در روز از پنبه‌ آغشته به سرکه سیب استفاده می‌کردم و هر بار حدود یک ساعت بر روی زگیل ها قرار می دادم. شب ها کل ناحیه را با استفاده از پنبه آغشته به روغن درخت چای تمیز می کردم. بعد از ده روز تقریباً همه زگیل ها از بین رفتند.


زگیل های تناسلی من با عمل جراحی برطرف شدند که یکی از دردناک ترین تجربه های من بود.


من به عنوان یک مرد، 19 سال به زگیل های تناسلی مبتلا بودم و از همه ی داروهایی که پزشکان و متخصصان پوست برایم تجویز کردند، استفاده کردم. این زگیل ها برطرف می شدند اما بعد از مدتی دوباره بروز پیدا می کردند. برای رفع این مشکل، هر روز نصف لیوان سرکه سیب می‌خوردم و با این کار، زگیل ها در عرض 3 هفته از بین رفتند. برای اینکه زگیل ها دوباره عود نکنند باید همیشه از سرکه سیب استفاده کنم.


برای من بهترین راهکار کرایوتراپی (انجماد زگیل های تناسلی) و نداشتن روابط جنسی پرخطر، رژیم غذایی سالم و اجتناب از نوشیدن الکل، سیگار کشیدن و استرس بود. بدترین قسمت ابتلا به زگیل های تناسلی اثرات روانی آن است.

زگیل تناسلی بعد از چند وقت نمایان میشود

من حدودا یک سال و نیم پیش به زگیل تناسلی مبتلا شدم. به پزشک متخصص پوست مراجعه کردم و پزشک برای من کرایوتراپی انجام داد و یک سری دارو و پماد تجویز کرد. بعد از یک ماه، زگیل هایم کاملاً از بین رفتند.


من 20 ساله هستم و دیروز، وقتی برای اولین بار تست پاپ اسمیر انجام دادم، متوجه شدم که روی واژن و دهانه رحمم زگیل تناسلی دارم. پزشک به من روش سوزاندن زگیل ها با استفاده از دستگاه الکتروکوتر را پیشنهاد کرد. در حال حاضر هزینه این عمل را ندارم و می ترسم که زگیل ها بدتر شوند.


من به تازگی متوجه شدم که 5 زگیل تناسلی دارم. پزشک، استفاده از اسید تری کلرواستیک را برای درمان این زگیل ها در نظر گرفته است. متاسفانه درمورد این روش اطلاعی ندارم.


من چند سال پیش به زگیل ‌های تناسلی در اطراف مقعد مبتلا شدم. حدودا پنج سال سعی کردم با استفاده از ترکیبات سالیسیلیک اسید این زگیل ها را درمان کنم. این کار بسیار دردناک بود و نتوانستم تحمل کنم تا زگیل ها به طور کامل برطرف شوند.

سرانجام به پزشک متخصص مراجعه کردم که طی یک جلسه درمان، همه آن ها از بین رفتند و حدود 20 سال است که به زگیل های جدید مبتلا نشدم. فکر می کنم پزشک ابتدا زگیل های روی پوست را می برید و بعد ریشه آن ها را با نوعی دستگاه می سوزاند.

من روزی دو بار از پماد موضعی چای سبز استفاده کردم و قرص پاپیلکس را  نیز، مصرف کردم. زگیل های من بر طرف شد و دیگر عود پیدا نکرد. همچنین برای حل این مشکل، بعضی از عادات غذایی ام را اصلاح کردم.


وقتی 24 ساله بودم یک ضایعه پوستی شبیه خال روی آلت تناسلی ام ایجاد شد که صاف، نرم و قهوه ای روشن بود. به پزشک مراجعه کردم و بعد از معاینه به من گفته شد که این زگیل تناسلی نیست. من 10 سال رابطه جنسی محافظت نشده داشتم و بعد از آن ضایعات پوستی دیگری مانند زگیل روی اندام تناسلیم ظاهر شد. دوباره به پزشک مراجعه کردم و بعد از معاینه و نمونه برداری، مشخص شد که این ضایعات پوستی، زگیل تناسلی هستند.

این زگیل ها با لیزر درمانی برطرف شدند که روش خیلی خوبی بود. بهتر است همه افراد در صورت بروز هر گونه ضایعات پوستی بر روی ناحیه تناسلی خود، به پزشک مراجعه کنند تا مشخص شود که به زگیل تناسلی مبتلا شده اند یا خیر و از انتقال این بیماری به شریک جنسی خود جلوگیری کنند. به طور خلاصه، برداشتن زگیل ها با استفاده از لیزر درمانی و یا جراحی با بی حسی موضعی، گزینه های درمانی بسیار موثری هستند.


وقتی بالاخره بعد از حدود 10 سال برای انجام تست پاپ اسمیر اقدام کردم، ضایعاتی که فکر می کردم خال ‌های پوستی باشند، در واقع زگیل تناسلی بودند که پزشک برخی از آن ها را از طریق جراحی برداشت و تعدادی را نیز سوزاند.

بعد از یک سال، دوباره به زگیل های جدید مبتلا شدم که اتفاق بسیار ناراحت کننده ای بود. به پزشک مراجعه کردم و دوباره تحت درمان قرار گرفتم و در حال حاضر از پمادی استفاده می کنم که امیدوارم موثر باشد.

من 45 سال دارم و 2 سال پیش ازدواج کردم. شوهرم به زگیل تناسلی مبتلا شد و من فکر می کردم که فقط خال‌ باشند چون زگیل ‌های بزرگ ‌تر روی آلت تناسلی او را ندیدم. همسرم 3 روز است که تحت درمان قرار گرفته و می‌خواهد رابطه جنسی بدون کاندوم داشته باشیم.


من 60 سال دارم و چندین سال پیش به HPV یا زگیل های تناسلی مبتلا شدم. در آن زمان هیچ کس از بیماری هایی مانند ایدز، زگیل های تناسلی و… اطلاعی نداشت. برای درمان به پزشک متخصص زنان مراجعه کردم و پزشک با کرایوتراپی زگیل ها را از بین برد. این زگیل ها دیگر عود نکردند، اما زمانی که حدودا 50 ساله بودم، به سرطان سلول سنگفرشی مقعد مبتلا شدم.


در 19 سالگی به HPV مبتلا شدم که از طریق تست پاپ اسمیر تشخیص داده شد. اولین زگیل تناسلی من در سن 23 سالگی ظاهر شد که خیلی کوچک و بیشتر شبیه خال بود. پزشک با استفاده از نوعی اسید آن را از بین برد. 15 سال بعد زگیل های تناسلی جدید ظاهر شدند و دوباره به متخصص زنان مراجعه کردم. به نظر من این زگیل ها فقط با اسید از بین می روند.


من 2 ماهه باردار بودم که فهمیدم زگیل تناسلی دارم. فکر می کنم که هورمون ‌ها باعث رشد سریع تر این زگیل ‌ها می شوند. تا زمانی که بچه به دنیا بیاید، نمی توانم آن ها را درمان کنم اما نگرانم که این زگیل ها در کانال زایمان من نیز ایجاد شوند

.من اولین بار در 19 سالگی به زگیل تناسلی مبتلا شدم که روی دهانه واژن من ایجاد شدند. با لیزر درمانی این زگیل ها به طور کامل برطرف شدند اما بعد از چند ماه دوباره ظاهر شدند. مجددا برای درمان اقدام کردم و آن ها خود به خود از بین رفتند و تا کنون بعد از گذشت چند سال، دیگر بروز پیدا نکردند.


به تازگی متوجه شدم که HPV دارم و زگیل های تناسلی، به همین دلیل ایجاد شدند. پزشک طی دو جلسه، از طریق سوزاندن این زگیل ها با اسید، آن ها را از بین برد. من سال ‌ها به زگیل تناسلی مبتلا بودم اما بودجه کافی برای مراجعه به پزشک و تشخیص آن ها را نداشتم و نگرانم که این زگیل ها دوباره ظاهر شوند.

منبع: emedicinehealth

دسته بندی

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید  
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ارام پنجشنبه ۲۱ مهر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من زیگیل معقدی داشتم یکبار لیزر کردم دوباره در اومد و الان دوباره لیزر کردم دکتر گفتن سرکه سیب استفاده کنم آیا سرکه سیب طبیعی هم میشه استفاده کرد یا حتما باید صنعتی باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۲۱ مهر ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی معمولا سرکه سیب نقش خیلی زیادی در درمان ندارد ولی می تواند تا حدودی کمک کننده باشد . تفاوتی در صنعتی یا خانگی بودن آن نیست .

      معمولا مهمترین اقدام در اینگونه موارد تقویت سیستم ایمنی بدن است واکسن گارداسیل ممکن است کمک کننده باشد سعی کن از سیگار و الکل و استرس پرهیز کنی از مصرف غذاهای چرب پرهیز کن میوه و سبزیجات تازه مصرف کن ویدئو زیر را با دقت ببین چون به صورت خلاصه روند بیماری و درمان را توضیح دادم

      معاینات ادواری و ارزیابی های مکرر سالانه بسیار کمک کننده است بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری باشد بهترین و سریعترین روش درمانی که کمترین میزان عود را دارد لیزر است که فیلم لیزر را هم برات گذاشتم تا ببینی موفق

  • تصویر کاربر دیانا یکشنبه ۱۷ مهر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    دخترم ۴ سالشه رو انگشت پاش زیگیل زده کرایو کنم خوب میشه
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۱۷ مهر ۱( 1 سال پیش)

      علیک سلام

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

  • تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۱۳ مهر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام من توی واژنم حالت پرز مانند شده قبلا نبود از کرم روشن کننده استفاده مبکردم تموم که شد چک کردم دیدم اینا اومده به دکتر متخصص و جراح زنان نشون دادم گفت زگیل این شکلی نیس طبیعیه ولی بعد از پریودم یکی از اونا سفید شد دست کشیدم روش کنده شد جنسش شبیه پیاز مو بود ایا مبتلا به زگیل شدم؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری چهارشنبه ۱۳ مهر ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      معمولا زگیل تناسلی مطرح نیست 

      وستیبولار پاپولوزیس مطرح است که معمولا نیازی به درمان ندارد

      ولی در صورتی که از نظر ظاهری آزار دهنده باشد لیزر بهترین روش درمانی است. امکان از بین بردن این حالت با دارو وجود ندارد. بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه کنی موفق

  • تصویر کاربر Jmm جمعه ۱ مهر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر ، وقت شما بخیر
    لطف میکنید بگید این دانه ها زگیل هستند یا خیر
    به یک دکتر عمومی نشون دادم گفت اینا جای ختنه مونده
    ولی من دقت نکرده بودم احساس میکنم قبلا یا نبود یا یدونه بود
    شریک جنسیمم من زگیل ندیدم داشته باشه ممنون میشم نگاه کنید
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری جمعه ۱ مهر ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      بر اساس عکس ارسالی احتمال زگیل تناسلی ناچیز است

      چنانچه پاپول مرواریدی آلت یا درماتوفیبروما مطرح باشد معمولا نیاز به درمان ندارد ولی در صورتی که از نظر ظاهری آزار دهنده باشد لیزر بهترین روش درمانی است. امکان از بین بردن این حالت با دارو وجود ندارد. بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه کنی موفق

  • تصویر کاربر افشین دوشنبه ۲۱ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام دکتر من دوتا ضایعه روی التم داشتم رفتم متخصص تست hpv منفی بود و انواع چکاب هارو هم دادم که نرمال بود اون چندتا رو کرایو کردم الان نسبت به زیگیل ها حساس شدم وفکر میکنم که دارن زیاد میشن میخواستم ببینم پمادی هست که استفاده کنم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۱ شهریور ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      در ادامه سوال عکس از ضایعات ارسال گردد

      موفق

  • تصویر کاربر Mahsa دوشنبه ۱۴ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    با سلام .بنده حدود دو ماه پیش مبتلا به زگیل شدم. محلول تراپی برام انجام شد. زگیل ها از بین رفت.ولی مجددا دو تا زگیل تازه ایجاد شده.برای از بین بردن مجدد زگیل دوباره محلول تراپی توصیه میکنید؟
    در ضمن دو ماه قرص پاور فیت و در حال حاضر کپسول مولتی ویتامین مصرف میکنم.و تست پاپ اسمیر بنده هم نرمال بود.با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۱۴ شهریور ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی معمولا مهمترین اقدام در اینگونه موارد تقویت سیستم ایمنی بدن است واکسن گارداسیل ممکن است کمک کننده باشد سعی کن از سیگار و الکل و استرس پرهیز کنی از مصرف غذاهای چرب پرهیز کن میوه و سبزیجات تازه مصرف کن ویدئو زیر را با دقت ببین چون به صورت خلاصه روند بیماری و درمان را توضیح دادم

      معاینات ادواری و ارزیابی های مکرر سالانه بسیار کمک کننده است بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری باشد بهترین و سریعترین روش درمانی که کمترین میزان عود را دارد لیزر است که فیلم لیزر را هم برات گذاشتم تا ببینی موفق

  • تصویر کاربر عماد یکشنبه ۶ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    وقت بخیر من نزدیک ب ۶ ماهه ابتلا ب زگیل تناسلی شدم اول ی دونه بود و کوچیک اون یه دونه ی مقدار بزرگ شده و چندتا دیگ اطرافش ب وجود اومده خیلی کوچیک چ درمانی پیشنهاد میکنید؟ با پودپفیلیکس یا سرکه سیب از بین نمیره ؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۶ شهریور ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی معمولا مهمترین اقدام در اینگونه موارد تقویت سیستم ایمنی بدن است واکسن گارداسیل ممکن است کمک کننده باشد سعی کن از سیگار و الکل و استرس پرهیز کنی از مصرف غذاهای چرب پرهیز کن میوه و سبزیجات تازه مصرف کن ویدئو زیر را با دقت ببین چون به صورت خلاصه روند بیماری و درمان را توضیح دادم

      معاینات ادواری و ارزیابی های مکرر سالانه بسیار کمک کننده است بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری باشد بهترین و سریعترین روش درمانی که کمترین میزان عود را دارد لیزر است که فیلم لیزر را هم برات گذاشتم تا ببینی موفق

  • تصویر کاربر فاطمه جمعه ۲۸ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر آزمایش hpvدادم منفی شد اما بازم زگیل تناسلی دارم.باید چکارکنم
    آیا میتونم با شوهرم رابطه جنسی داشته باشم.؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری جمعه ۲۸ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی در ویدئو زیر سعی کردم این موضوع را برات بیان کنم

       

      در صورتیکه زگیل تناسلی مطرح نباشد رابطه جنسی اشکالی ندارد

      موفق

  • تصویر کاربر ف پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    منو پارتنرم هردوویروس اچ پی وی داریم چون هردوداریم از کاندوم استفاده نمیکنیم..آیادرسته
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱( 1 سال پیش)

      علیک سلام

      اشکالی ندارد

       

  • تصویر کاربر مهرناز دوشنبه ۲۰ تیر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    آیا سرکه سیب و دارچین تاثیر بر خوب شدن زگیل‌ها ی تناسلی دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۰ تیر ۱( 1 سال پیش)

      علیک سلام

      از نظر علمی تقریبا هیچگونه اثری ندارد

درحال دریافت اطلاعات

مقالات مرتبط