جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درمان زگیل تناسلی با واجبی

درمان زگیل تناسلی با واجبی

فهرست مطالب

زگیل تناسلی یک بیماری است که به دلیل سرایت ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می‌گردد. این ویروس هم  در آقایان و هم در خانم ‌ها دیده می‌شود، اما عوارض آن در خانم ‌ها نسبت به آقایان بسیار بیشتر است. معمولاً افراد، زمانی که به این مشکل مبتلا می‌گردند، دچار ترس و استرس خواهند شد. اما بهتر است بدانید که زگیل‌ های تناسلی قابل درمان هستند و شما می‌توانید با کمک روش‌ های صحیح به درمان این مشکل بپردازید.

البته بسیاری از افراد هستند که به اشتباه از روش‌های خانگی مانند پودر واجبی یا موبر برای درمان استفاده می‌کنند که این روش ‌ها به هیچ عنوان علمی نیستند و تأثیری بر روی درمان زگیل تناسلی نخواهند داشت. در ادامه قصد داریم اطلاعات بیشتری در مورد واجبی و زگیل تناسلی، نوره برای زگیل تناسلی و همچنین درمان زگیل تناسلی با واجبی در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید. 

عفونت در دختران

زگیل تناسلی چیست؟ 

‏اگر بخواهیم یک تعریف ساده از زگیل تناسلی داشته باشیم، می‌توان گفت گوشت‌ های اضافی نرمی هستند که معمولاً در ناحیه تناسلی خانم‌ها و آقایان ایجاد می‌گردند و به طور کلی نوعی عفونت مقاربتی به شمار می ‌روند، که به دلیل نوعی از ویروس‌های پاپیلومای انسانی ایجاد خواهند شد. این زگیل ‌ها معمولاً برای فرد ناراحتی، درد یا خارش به همراه خواهند داشت. البته افرادی که به طور کلی از نظر جنسی فعال هستند، آسیب‌پذیری بیشتری در برابر این ویروس دارند‌‌.

بهتر است بدانید زمانی که زگیل تناسلی در افراد ایجاد می ‌شود، نیازمند توجه خواهد بود، این موضوع به خصوص در خانم ‌ها اهمیت زیادی دارد. زیرا اگر درمان نگردد، باعث ایجاد سرطان دهانه رحم یا گردن رحم خواهد شد. البته برای پیدا کردن بهترین درمان زگیل تناسلی حتما باید به پزشک مراجعه کنید تا با روش‌های علمی تحت درمان قرار بگیرید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان استفاده از روش ‌هایی مانند استفاده از پودر موبر یا واجبی درست نیست و این روش‌ها به درمان کمک نمی‌کند. 

واجبی چیست؟ 

برای این که بدانید واجبی چیست، باید ابتدا با ویژگی ‌های ظاهری آن آشنا شوید. در واقع واجبی نوعی پودر سفید رنگ است که به طور معمول برای از بین بردن موهای زائد بدن، مانند موهایی که اطراف دستگاه تناسلی و همینطور زیر بغل وجود دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای تولید این محصول از دو روش مصنوعی و طبیعی استفاده می‌کنند و سه عنصر گوگرد، آرسنیک و فسفر از ترکیبات اصلی آن هستند. این محصول به دلیل این که دارای سه ترکیب بسیار مهم از عناصر است، علاوه بر آن که باعث حذف موهای زائد می‌گردد، خواص فوق العاده دیگری نیز خواهد داشت.

اما توجه داشته باشید واجبی‌ های مصنوعی به دلیل این که در آن‌ها آرسنیک حذف گردیده و به جای آن مواد شیمیایی دیگری اضافه شده است، می‌توانند برای بدن عوارضی داشته باشند؛ اما متاسفانه این محصول نمی‌تواند بر روی درمان زگیل تناسلی تاثیر داشته باشد. پس بهتر است برای پیدا کردن بهترین درمان زگیل تناسلی، حتما به پزشک مراجعه کنید و از انجام درمان ‌های خانگی مانند استفاده از موبر یا واجبی بپرهیزید. 

آیا می‌توان زگیل تناسلی را با پودر واجبی یا موبر درمان کرد؟

در رابطه با درمان زگیل تناسلی با واجبی همانطور که گفته شد، واجبی یا نوره نوعی پودر موبر هست که برای حذف موهای زائد استفاده می ‌شود و خواص درمانی زیادی دارد، اما نمی‌توان گفت بهترین درمان زگیل تناسلی است و چنین چیزی اصلا وجود ندارد. زیرا زگیل نوعی عفونت ویروسی است که به شکل دانه ‌های غیر سرطانی در ناحیه تناسلی خانم‌ ها و آقایان ایجاد می‌گردد و با چنین روش‌ هایی قابل درمان نیست.

همچنین درمان این مشکل اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید وقت خود را صرف روش‌ های اشتباه مانند استفاده از واجبی کنید. زیرا اگر زگیل تناسلی تحت درمان قرار نگیرد می‌تواند عوارض خطرناکی مانند سرطان رحم را برای شما به همراه داشته باشد. 

بهترین درمان زگیل تناسلی چیست؟ 

امروزه روش‌های متفاوتی برای درمان زگیل وجود دارد. لیزر CO2 را می‌توان بهترین درمان زگیل تناسلی دانست. زیرا در این روش پزشک از پرتو های بسیار قوی استفاده خواهد کرد. در واقع دی اکسید کربن باعث تخریب و آسیب دیدن پوست شده، بنابراین زگیل تناسلی از بین می ‌رود و درمان خواهد شد.

بهتر است بدانید که لیزر درمانی بدون هیچ درد و خونریزی انجام می‌گردد و در واقع این روش از جمله روش ‌های سر پایی است که با کمک بی ‌حس ‌کننده‌ های موضعی انجام می‌گردد و نیازی به بیهوشی ندارد.

همچنین امروزه لیزر CO2 را برای درمان زگیل‌ های سخت استفاده می‌کنند و فرد می‌تواند در پایان جلسه تغییرات ایجاد شده را مشاهده کند. بنابراین بهتر است به جای انجام روش ‌های خانگی مانند استفاده از واجبی یا پودر موبر، از روش‌ های پیشرفته و مطمئن برای درمان استفاده کنید.

آیا درمان زگیل تناسلی با لیزر CO2 عوارض دارد؟

شاید تصور می‌کنند استفاده از روش ‌های خانگی مانند واجبی برای درمان زگیل تناسلی به دلیل طبیعی بودن آن، عوارض کمتری دارند. اما بهتر است بدانید که این روش به هیچ عنوان اثبات‌شده نیست و نمی تواند باعث درمان مشکل گردد.

اما روش ‌هایی مانند استفاده از لیزر CO2 که به عنوان بهترین درمان زگیل تناسلی شناخته می‌شوند، تاثیر قابل‌توجهی در درمان ‌های بدون بازگشت دارند و کاملاً ایمن هستند. پس جای هیچ گونه نگرانی وجود نخواهد داشت. البته پس از انجام لیزر درمانی ممکن است فرد احساس درد یا سوزش داشته باشد که کاملاً طبیعی است و خیلی زود برطرف خواهد شد. 

درمان زگیل تناسلی با لیزر CO2 چه مزایایی دارد؟ 

همانطور که گفته شد بهترین درمان زگیل تناسلی با لیزر CO2 است. این روش را به دلیل فواید و مزایای که دارد، به عنوان بهترین راه درمان انتخاب کرده‌اند. از مهم ترین مزایای لیزر CO2 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • یکی از مهم‌ ترین مزایای آن تعداد جلسات درمانی است که معمولا زگیل ‌های کوچک در یک جلسه درمان می‌گردند. اما اگر تعداد آن‌ها زیاد باشد، ممکن است درمان در دو یا سه جلسه انجام گردد.
  • همچنین استفاده از این روش باعث ریشه کن شدن زگیل تناسلی می‌گردد و امکان عود مجدد آن وجود نخواهد داشت.
  • بهتر است بدانید که لیزر CO2 به راحتی به لایه های عمیق پوست نفوذ می‌کند و باعث حذف ویروس پاپیلومای انسانی می‌گردد. بنابراین برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بسیار مناسب است.
  • از دیگر مزایا آن می‌توان به دوره نقاهت کوتاه ‌مدت، نسبت به روش ‌های دیگر مانند جراحی اشاره کرد. یعنی پس از انجام لیزر درمانی نیاز به استراحت کردن وجود نخواهد داشت و فرد می‌تواند به فعالیت‌ های روزانه خود بازگردد.

دسته بندی

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید  
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سعید جمعه ۲۹ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام.یه چند ماهی هست که یک سری ضایعات بالا و اطراف ناحیه تناسلی ایجاد شده.از لحاظ سایز بسیار کوچک هستند به اندازه نوک جوهر یک خودکار و حتی کوچکتر.اوایل تعداد ضایعات کمتر بوده ولی الان شاید به ۳۰تا هم رسیده باشه ولی با ابعاد سایز های کوچیک تر...چندبار مشاوره انلاین گرفتم و دوبار مشاوره حضوری از پزشک های اورولوژیست هر کدوم ی چیزی میگن.مولوسکوم و اچ پی وی... با قطعیت میگن شکلش ب اچ‌پی وی نمیخوره یه پزشک دیگه میگه نه مولوسکوم نیست قطعا اچ پی وی هستش.من عکس ها رو ب پیوست میفرستم.با دوربین ماکرو گرفته شده.سایز ب حدی ریزه ک از فاصله ی معقول یک متری هیچ چیزی دیده نمیشه. لطفا تشخیص خودتون رو بفرمایید و اینکه مولوسکوم باشه یا اچ پی وی فرقی هم داره تو روند درمان! پزشک اورولوژیست بین کرایو و لیزر ،کرایو رو پیشنهاد داده با این استدلال ک لیزر با توجه به تعداد زیاد هزینه بر هستش و اینکه معمولا تو اقایان کرایو پیشنهاد میکنیم!!!!!!!! با توجه به تعداد بالا و سایز بسیار ریز پیشنهاد شما لیزر یا کرایو هستش!
    خیلی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری جمعه ۲۹ دی ۲( 2 ماه پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی معمولا مهمترین اقدام در اینگونه موارد تقویت سیستم ایمنی بدن است واکسن گارداسیل ممکن است کمک کننده باشد سعی کن از سیگار و الکل و استرس پرهیز کنی از مصرف غذاهای چرب پرهیز کن میوه و سبزیجات تازه مصرف کن ویدئو زیر را با دقت ببین چون به صورت خلاصه روند بیماری و درمان را توضیح دادم

      معاینات ادواری و ارزیابی های مکرر سالانه بسیار کمک کننده است بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری باشد بهترین و سریعترین روش درمانی که کمترین میزان عود را دارد لیزر است که فیلم لیزر را هم برات گذاشتم تا ببینی موفق

  • تصویر کاربر آدینه دوشنبه ۶ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر من یه سوال دارم تیغ و ژیلت برای زگیل تناسلی خوب نیست آیا پودر نوره یا همون واجبی میتونه اونم خطر داشته باشه؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۶ آذر ۲( 4 ماه پیش)

      سلام جانم

      معمولا خطری ندارد

      استفاده از تیغ ممنوع است

  • تصویر کاربر ایمان جمعه ۲۶ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام بنده مقعد لیزر کردم زگیل ها از بین رفتن و الان چکار کنم که دیگه زگیل در نیاد الان قرص پاور فیت روزی دربار استفاده میکنم ... لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری جمعه ۲۶ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی معمولا مهمترین اقدام در اینگونه موارد تقویت سیستم ایمنی بدن است واکسن گارداسیل ممکن است کمک کننده باشد سعی کن از سیگار و الکل و استرس پرهیز کنی از مصرف غذاهای چرب پرهیز کن میوه و سبزیجات تازه مصرف کن ویدئو زیر را با دقت ببین چون به صورت خلاصه روند بیماری و درمان را توضیح دادم

      معاینات ادواری و ارزیابی های مکرر سالانه بسیار کمک کننده است 

      موفق

  • تصویر کاربر زری جمعه ۲۶ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام آیا یه دونه زگیل از نوع کم خطر در ناحیه مقعد با خوردن قرص های تقویت سیستم ایمنی افزایش پیدا می‌کند ؟ اگر نخواهم لیزر یا روش های پزشکی رو دنبال کنم چه ماده ایی روی آن بریزم تا از بین بره ?با همسرم ارتباط دارم فقط آیا نوع آن قابل تغییر به خطرناک هست ؟ ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری جمعه ۲۶ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی معمولا مهمترین اقدام در اینگونه موارد تقویت سیستم ایمنی بدن است واکسن گارداسیل ممکن است کمک کننده باشد سعی کن از سیگار و الکل و استرس پرهیز کنی از مصرف غذاهای چرب پرهیز کن میوه و سبزیجات تازه مصرف کن ویدئو زیر را با دقت ببین چون به صورت خلاصه روند بیماری و درمان را توضیح دادم

      معاینات ادواری و ارزیابی های مکرر سالانه بسیار کمک کننده است بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری باشد 

  • تصویر کاربر بابک چهارشنبه ۱۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    با سلام...حدود ۶ ماه هست آزمایش دادم و معلوم شد زگیل تناسلی دارم...واکسن ۳ دوز هم زدم و خیلی رعایت کردم ...لیزر هم کردم یه قسمتی که لیزر شد دیگه رشدی نداشته ولی دکتر همه رو لیزر نکرده و بقیه همون حالت اول رو دارن...چه نوع..قرص موثر رو پیشنهاد میکنید...عکس هم میفرستم...
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری چهارشنبه ۱۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی معمولا مهمترین اقدام در اینگونه موارد تقویت سیستم ایمنی بدن است واکسن گارداسیل ممکن است کمک کننده باشد سعی کن از سیگار و الکل و استرس پرهیز کنی از مصرف غذاهای چرب پرهیز کن میوه و سبزیجات تازه مصرف کن ویدئو زیر را با دقت ببین چون به صورت خلاصه روند بیماری و درمان را توضیح دادم

      معاینات ادواری و ارزیابی های مکرر سالانه بسیار کمک کننده است بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری باشد بهترین و سریعترین روش درمانی که کمترین میزان عود را دارد لیزر است که فیلم لیزر را هم برات گذاشتم تا ببینی موفق

  • تصویر کاربر امیر جمعه ۵ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    من در بیضه ام تعدادی برآمدگی شبیه خال دارم درد و خارش غیر عادی هم ندارد می خواستم ببینم آیا زگیل تناسلی هستش می تونه ال معمولی باشه بیشتر شبیه خون مرده است تا زگیل یه موردشم کندم کمی خون اومد خوب شد ضمنا عکسشو فرستادم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری جمعه ۵ آبان ۲( 5 ماه پیش)

      سلام جانم

      با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست 

      نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر تاروردی جمعه ۵ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام
    اقای دکتر من رفتم آزمایش زگیل هم دادم ولی گفتن منفی هست ،پس این ضایعات کوچیک چی هست که من حس میکنم و میبینم.
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری جمعه ۵ آبان ۲( 5 ماه پیش)

      سلام جانم

      در ادامه سوال عکس از ضایعه ارسال گردد ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر امیر یکشنبه ۲ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    از نظر مالی توان لیزر و ...ندارم بیکارم چ دارویی برا زگیل تناسلی استفاده شود
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۲ مهر ۲( 6 ماه پیش)

      علیک سلام

      در موارد خفیف می توان از ترکیبات اسید سالیسیلیک (قابل تهیه در داروخانه ها) و با احتیاط فراوان استفاده نمود

  • تصویر کاربر ارا یکشنبه ۲ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    مستونم عكس بفرستم ببينيد زگيل؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۲ مهر ۲( 6 ماه پیش)

      سلام جانم

      با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست 

      نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر شیدا یکشنبه ۲ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام
    آیا زایده های روی گردن و زیر بغل هم زگیل تناسلی هستند؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۲ مهر ۲( 6 ماه پیش)

      سلام جانم

      خیر

درحال دریافت اطلاعات

مقالات مرتبط