جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دکتر بیماری های مقاربتی

دکتر بیماری های مقاربتی

فهرست مطالب

دکتر بیماری های مقاربتی کیست؟ آیا نگران هستید که ممکن است به بیماری عفونت های مقاربتی مبتلا باشید، اما نمی دانید برای درمان به کجا مراجعه کنید؟ احتمالاً بهترین راه مراجعه به پزشک عمومی خودتان است. اما اگر بیمه ندارید یا با پزشک خود راحت نیستید، نگران نباشید. قطعاً انتخاب های مقرون به صرفه بسیاری، برای آزمایشات و درمان های عفونت های مقاربتی وجود دارد. در ادامه مطلب، در رابطه با دکتر بیماری های مقاربتی بیشتر توضیح خواهیم داد.

دکتر بیماری های مقاربتی کیست

پزشک عمومی

اگر شما یک پزشک عمومی دارید که به طور منظم به او مراجعه می کنید، رفتن به مطب او می تواند اولین انتخاب شما، برای درمان عفونت های مقاربتی باشد. از آنجا که پزشک شما از سوابق سلامتیتان اطلاع دارد، بهترین فرد برای انتخاب روش های درمانی مناسب می باشد و به احتمال زیاد، حتی نیازی نیست به اورولوژیست یا متخصص زنان مراجعه کنید.

بسیاری از پزشکان عمومی، قادر به انجام آزمایشات و درمان اکثر بیماری های مقاربتی شایع هستند. اگر شک دارید، با مطب تماس بگیرید و قبل از نوبت گرفتن از آنها سؤال کنید. اگر پزشکتان قادر به انجام این کار نیست، می تواند شما را برای آزمایش به محل مناسبی ارجاع دهد.

متخصص

درست است که شما می توانید برای مشکلات سلامتی مربوط به عفونت های مقاربتی، به پزشک عمومی خود مراجعه کنید، اما برخی از افراد با پزشکان متخصص راحت تر هستند. برای مثال، زنان ممکن است برای آزمایش عفونت مقاربتی و درمان آن با متخصص زنان، ماما یا پزشک زن راحت تر باشند. مردانی هم که به دنبال جای مناسبی برای درمان عفونت های مقاربتی هستند، ممکن است اورولوژیست را برای این کار انتخاب کنند.

مرکز بهداشت محل

مرکز بهداشت، می تواند یک مکان عالی برای آزمایش و درمان عفونت های مقاربتی باشد. بسیاری از کشورها، یک کلینیک عفونت های مقاربتی رایگان یا ارزان قیمت، برای ساکنان محلی خود دارند. علاوه بر این، آنها اغلب آزمایشات و درمان عفونت های مقاربتی را به صورت محرمانه یا ناشناس ارائه می دهند.

بهترین راه برای پیدا کردن کلینیک محلی عفونت های مقاربتی، مراجعه به دفترچه تلفن یا جستجوی اسم شهرستان و مرکز بهداشت منطقه زندگی خود، در موتور جست و جوی مورد علاقه تان است. 

انتخاب بهترین مرکز درمان بیماری های مقاربتی

سازمان والد شدن با برنامه ریزی

بسیاری از افراد تصور می کنند این مرکز، فقط جایی برای دریافت وسایل پیشگیری از بارداری است. گرچه این مرکز، یک جای عالی برای ارزیابی و درمان بیماری های مقاربتی است. آنها هم بیماران مرد و هم بیماران زن را بررسی می کنند و هزینه ها به گونه ای هستند که شما از عهده ی آنها برمی آیید.

علاوه بر این، از آنجا که آنها آزمایش عفونت های مقاربتی زیادی انجام می دهند، معمولاً باید به آزمایش های ادرار و دیگر آزمایش های کمتر تهاجمی دسترسی داشته باشند.

بیمارستان های دولتی

بسیاری از بیمارستان های دولتی، کلینیک بیماری های مقاربتی هم دارند. شما گاهی اوقات ممکن است نخواهید به اورژانس بروید. زیرا  این کار می تواند هم پرهزینه و هم زمان بر باشد. در عوض، با بیمارستان تماس بگیرید تا مطمئن شوید آیا آنها کلینیک تخصصی بیماری های مقاربتی دارند یا نه. مراجعه به پزشک در کلینیک تخصصی، هم ارزانتر و هم سریعتر از مراجعه به اورژانس است.

مراکز مراقبت های فوری

کلینیک های مراقبت های فوری، جایگزین مناسبی برای اورژانس هستند. این کلینیک ها در درمان بیمارانی که علائم آنها نیاز به مراقبت های سریعتر دارد، تخصص دارند. اگر شما بیمه درمانی دارید، می توانید با شرکت بیمه تماس بگیرید تا ببینید که آیا در منطقه زندگی شما، کلینیک مراقبت های فوری تحت پوشش بیمه وجود دارد یا خیر. در غیر این صورت، دفترچه تلفن خود را برای پیدا کردن یک کلینیک در اطراف محل زندگی خود جست و جو کنید.

ویزیت این کلینیک ها معمولاً از رفتن به اورژانس ارزان تر هستند و کار بیمار را سریعتر انجام می دهند. البته، تمام مراکز مراقبت های فوری، قادر به انجام آزمایش عفونت های مقاربتی برای تمام بیماران نیستند. بنابراین شما ممکن است  بخواهید قبل از رفتن به این کلینیک ها مطئمن شوید که آیا مراقبت های درمانی مورد نیاز خود را دریافت می کنید یا نه.

دسته بندی

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید  
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر بهنام پنجشنبه ۱۱ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    یک زخم مثل جوش روی کلاهک آلت تناسلی بنده هست دوهفته هست که خوب نمیشه هیچ درد ویا ترشحی نداره اما خوب نمیشه میترسم سفلیس باشه چکار باید بکنم لطفا راهنمایی کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۱ خرداد ۲( 9 ماه پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار با بتادین ضد عفونی کن

      روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر مسعود شنبه ۲۳ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر
    آقای‌دکتر بنده میخواستم بدونم این زایئه نشانه این هست که به بیماری دچار شده ام یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری شنبه ۲۳ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)

      سلام جانم

      بر اساس عکس ارسالی شواهدی از زگیل دیده نمی شود 

      نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر ش شنبه ۲۳ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر؛ وقتتون بخیر
    من یک سال و نیم نزدیک دو سال پیش رابطه جنسی محافظت نشده داشتم. بعد از مدتی یک ضایعه گوشتی روی آلت تناسلیم پیدا شد و نگران شدم. احتمال دادم زگیل باشد. کرایو درمانی هم کردم. نمی داستم زگیل هست یا اسکین گت اما الان بعد از دو هفته از بین رفته متاسفانه هنگام نظافت آلت و ساییدگی مقداری محل موردنظر زخم شد و آن را با صابون آنتی باکتریال شستم. خواستم ببینم اگر اسکین گت باشد ممکنه با کرایو از بین بره یا میمونه و این که بنده در دوره کدوکی ختنه ی درستی هم نداشتم پزشکم مراجعه کردم گفت احتمالا ضایعه به دلیل ختنه ی نادرست دوره کودکیه الان اگر زگیل باشد، و محلم خونریزی داشت. تا چه مدت ویروس داخل خون ماندگاری دارد و چقدر خطرناک است؟ الان هم یک ضایعه انگار دوباره ظاهر شده عکس ب اتون می فرستم ممنون میشم پاسخ ببدید زگیل هست یا ن ؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری شنبه ۲۳ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)

      سلام جانم

      بر اساس عکس ارسالی شواهدی از زگیل دیده نمی شود 

      نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر mossan شنبه ۲۳ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    با سلام جناب دکتر مدتی تقریبا طولانی دچار التهاب مزمن در جاهای مختلف بدنم هستم احساس میکنم سیستم اعصابم با بیماری خفته و مزمنی در جنگ هست در ضمن تقریبا بصورت دایمی علایمی شبیح به سینوزیت یا سرما خوردگی دارم و همچنین بصورت مزمن ناراحتی گوارش دارم گاهی خوبه گاهی بد همچنین گاهی اوقات در موقع دفع (مدفوع) بصورت همزمان دچار ابریزش از بینی میشم ...در ضمن در دوران نوجوانی در ناحیه تناسلی (پوست بیضه}دچار یه لکه کوچک بسیار خارش دار و ترشح دار بودم گه به علت سن کم و خچالت مخفی نگه داشته بودم تا بعد از مدتی تقریبا طولانی خوب شد . جناب دکتر ایا امکان دارد رابطه ای بین این التهاباب فعلی بدنم با اون بیماری ظاهرن مقاربتی سالهای دور باشد که بصورت مخفی در بدنم باقی مانده یا مشکل چیزی دیگری میباشد؟ ....با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری شنبه ۲۳ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)

      سلام جانم

      در اکثر موارد جای نگرانی نیست ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر rhino دوشنبه ۲۱ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    با سلام. میخواسم بدونم برای تست HPV در آقایان به کجا باید مراجعه بشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۱ آذر ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۶ مهر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقتتون بخیر بنده حدود دو ماه هست متوجه شدم روی کلاهک آلت تناسلیم یک لکه ایجاد شده و در طی این دو ماه این لکه گسترده تر شده و ضمنأ احساس می‌کنم بعد از رابطه مقعدی بدون کاندوم این مشکل برام پیش اومده میشه لطف کنید بفرمایید برای چی این‌جوری شده و اسم این بیماری چیه و درمانش چیه 🙏🏻 خیلی سپاسگزارم ازتون ❤️
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری سه شنبه ۲۶ مهر ۱( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      پماد کالندولا کمک کننده است

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

درحال دریافت اطلاعات

مقالات مرتبط