جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراقبتهای بعد از بوتاکس

مراقبتهای بعد از بوتاکس

فهرست مطالب

قبل از تزریق بوتاکس، آشنایی با مراقبتهای بعد از بوتاکس بسیار مهم است، بنابراین شما می توانید خطر هرگونه عوارض جانبی را به حداقل برسانید. با اینکه بوتاکس، نسبتاً یک عمل ساده است، مراقبتهای بعد از بوتاکس، به موفقیت بیشتر درمان شما کمک می کنند.

اگر به دنبال نکات خوب بعد از بوتاکس هستید یا می خواهید بدانید از انجام چه کارهایی باید خودداری کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

دستورالعمل های مراقبتی بعد از بوتاکس

  • عدم انجام فعالیت فیزیکی
  • پرهیز از قرار گرفتن در معرض گرما
  • پرهیز از مصرف مسکن ها
  • روی ناحیه تحت درمان چیزی نپوشید.
  • بعد از بوتاکس دراز نکشید.
  • صورت خود را لمس نکنید یا ناحیه تحت درمان را ماساژ ندهید.
دستورالعمل های مراقبتی بعد از بوتاکس

بلافاصله بعد از بوتاکس چه اتفاقی می افتد؟

مقداری قرمزی و التهاب بعد از بوتاکس طبیعی است، اما این حالت ظرف مدت یک ساعت فروکش می کند. اکثر مشتریان بوتاکس هیچ عوارض جانبی را تجربه نمی کنند. بوتاکس دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد و شما در اسرع وقت می توانید به روال عادی زندگی خود برگردید.

ماندگاری نتایج بوتاکس بین 12 تا 16 هفته خواهد بود. زمانی که خطوط و چین و چروک ها دوباره ظاهر شدند، شما می توانید دوباره تزریق بوتاکس انجام دهید.

بعد از بوتاکس پیشانی چه کاری باید انجام دهید؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که بعد از بوتاکس، پیشانی کاملاً منجمد می شود. اما حرکت پیشانی بعد از بوتاکس کاملاً طبیعی است. هدف کلی بوتاکس این است که عضلات صورت به طور کامل ناتوان نشوند و چند روز طول می کشد تا نتایج خود را نشان دهند.

دستورالعمل های مراقبت از پوست بعد از بوتاکس

آرایش کردن: اگر می خواهید بلافاصله بعد از بوتاکس آرایش کنید، شما بسیار خوش شانس هستید! بله، شما می توانید یک آرایش جزئی انجام دهید، گرچه نباید فشار زیادی به صورت خود وارد کنید. همچنین بعد از بوتاکس می توانید مراقبت های پوستی منظم خود را ادامه دهید. گرچه، ما پیشنهاد می کنیم به صورت خود فشار وارد نکنید. به طور ایده آل، تا 24 ساعت بعد از بوتاکس، صورت خود را لمس نکنید.

پاکسازی: 72 ساعت بعد از بوتاکس، از آب ولرم و یک شوینده ملایم استفاده کنید، سپس به آرامی آن را خشک کنید. پوست شما بعد از بوتاکس ممکن است نسبت به همیشه خشک تر باشد. برای بازگرداندن سطح رطوبت پوست به حالت طبیعی، از یک سرم هیالورونیک اسید استفاده کنید. از آنجا که پاکسازی صورت به مالیدن یا ماساژ دادن پوست نیاز دارد، توصیه می کنیم حداقل تا 2 هفته بعد از بوتاکس، درمان های پاکسازی حرفه ای را به تعویق بیاندازید.

دستورالعمل های مراقبت از پوست بعد از بوتاکس

بعد از بوتاکس از مصرف داروی مُسکن خودداری کنید: ممکن است لازم باشد داروهای مسکن مصرف نکنید. مشکل مصرف مسکن بعد از بوتاکس این است که خون را رقیق می کنند و باعث می شوند هر گونه کبودی ناشی از بوتاکس بدتر شود. کبودی بعد از بوتاکس طبیعی است، اما برای کاهش عوارض جانبی آن، هرکاری که در توانتان است انجام دهید. اگر می خواهید به گردش بروید، بهتر است چند روز صبر کنید.

از انجام فعالیت فیزیکی خودداری کنید: ما توصیه می کنیم شرکت در هرگونه فعالیت فیزیکی را حداقل تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس به تعویق بیاندازید. فعالیت های بدنسازی، مخصوصاً اگر در طول تمرین دستتان به طور تصادفی با صورتتان برخورد کند، ممکن است باعث کبودی صورت شما شود. بعد از بوتاکس چند روز برای ورزش کردن صبر کنید. با اینکه می دانیم افتادن روی صورت در فعالیت ورزشی بسیار بعید است، اما ایمنی بهتر از پشیمانی است.

از قرار گرفتن در معرض گرما خودداری کنید: به مدت 24 ساعت بعد از درمان، از آفتاب گرفتن یا در معرض گرمای شدید بودن خودداری کنید.

از لمس صورت یا ماساژ دادن ناحیه تحت درمان خودداری کنید: ممکن است بعد از بوتاکس وسوسه شوید که صورت خود را لمس کنید، اما این کار می تواند روی نتایج درمان تأثیر بگذارد. تکنسین در انجام تزریق بوتاکس باید دقت بالایی داشته باشد. از آنجا که بوتاکس، رویکردی است که برای جلوگیری از افتادگی پوست، عضلات صورت را بی حس می کند، باید آن را به حال خود بگذارید تا جادوی آن اثر کند.

لمس کردن صورت ممکن است ماده بوتاکس را به نقاط دیگر صورت جا به جا کند و روی موفقیت درمان تأثیر بگذارد. ما پیشنهاد می کنیم حداقل 24 ساعت بعد از انجام بوتاکس، صورت خود را لمس نکنید.

از پوشیدن پوشش سر تنگ خودداری کنید: بعد از انجام بوتاکس پیشانی، از پوشیدن هرچیزی که محکم دور پیشانی بسته می شود مانند هدبند یا کلاه خودداری کنید.

آنچه باید در مورد دراز کشیدن بعد از بوتاکس بدانید

بعد از تزریق به مدت 4 ساعت از دراز کشیدن خودداری کنید. این کار از وارد شدن فشار به نواحی تحت درمان جلوگیری می کند و باعث می شود ماده بوتاکس به طور صحیح در عضلات منتشر شود. در چند ساعت اول بعد از تزریق صاف بایستید و از انجام هر گونه فعالیتی مانند خرید کفش که باعث می شود سر شما‌ وارونه شود، خودداری کنید.

اگر‌ قصد دارید بعد از تزریق بوتاکس به سفر بروید، خبر خوب این است که میتوانید بدون هیچ گونه نگرانی پرواز کنید! تغییر ارتفاع یا فشار هوا در کابین، روی بوتاکس اثر منفی ندارد. فقط باید مراقب باشید که تا چند ساعت از تزریق بعد در صندلی خود دراز‌ نکشید.

نحوه ی خوابیدن بعد از بوتاکس

اگر میخواهید بدانید که چه مدت بعد از بوتاکس می توانید دراز بکشید، شما تنها نیستید. شما باید از خوابیدن روی نواحی بوتاکس شده خودداری کنید. کنترل نحوه خوابیدن می تواند سخت باشد، مخصوصاً اگر عادت دارید به شیوه ی خاصی بخوابید. اگر بوتاکس در صورت شما تزریق شده باشد، باید روی کمر خود بخوابید.

ماده ی بوتاکس برای مستقر شدن در عضلات به زمان نیاز دارد و خوابیدن روی صورت می تواند مانع از این کار شود. خبر خوب این است که فقط به مدت یک شب، از خوابیدن روی صورت باید خودداری کنید.

دسته بندی

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید  
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

مقالات مرتبط