جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آبرسانی پوست صورت

آبرسانی پوست صورت

فهرست مطالب

هدف از آبرسانی پوست صورت، تغذیه پوست تا عمیق ترین سطح، از بین بردن سلولهای مرده پوست و تحریک آن به تشکیل سلولهای جدیدتر و سالم تر می باشد. زمانی که بالایی ترین لایه ی پوست مرده و قدیمی کاملاً لایه برداری می شود، پوست سالم، آبرسانی شده و جوانتر، در زیر آن نمایان می شود. آبرسانی پوست نتایج طولانی مدتی دارد که با هر جلسه، دوباره تجدید می شود.

چرا پوست به آبرسانی نیاز دارد؟

آبرسانی پوست صورت از طریق لایه برداری و آبرسانی عمیق، عمل بازسازی و بهبود پوست را انجام می دهد. اکثر مردان و زنان می توانند از مزایای آبرسانی منظم پوست بهره مند شوند. آبرسانی پوست صورت می تواند لایه های پوستی دهیدراته یا کم آب را مجدداً تقویت کند. آب و هوای سرد و خشک پوست ما را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث می شود در آرزوی ماههای گرمتر سال باشیم.

آبرسانی برای پوست

پوست آبرسانی شده چیست؟

پوست آبرسانی شده همانطور که از نام آن برمی آید، پوستی است که آب کافی جذب کرده است. پوست آبرسانی شده می تواند عملکرد بهتری داشته باشد و صاف، شفاف و حتی خوش رنگ به نظر برسد.

در ادامه به 8 مورد از مزایای آبرسانی پوست صورت شده اشاره می شود:

1- پوست هیدراته، انعطاف پذیر است

پوست هیدراته به هنگام لمس کردن انعطاف پذیر است. محصولات مورد استفاده در آبرسانی صورت باعث می شوند رطوبت جذب پوست شود و در لایه ی داخلی پوست باقی بماند، همچنین از اتلاف رطوبت در طول روز و شب جلوگیری می کند. بنابراین، پوست را از خشکی و پوسته پوسته شدن نجات می دهد.

2- پوست شفاف تر به نظر می رسد

سرم آبرسان باعث می شود پوست شما درخشان تر و شفاف تر به نظر برسد. سرم، یک کرم یا روغن درمانی است که مواد مغذی و ویتامین های فراوان آن موجب سلامت پوست می شوند. فرمول پیشرفته ی سرم، سطح رطوبت پوست را تنظیم می کند، تعادل آن را حفظ می کند و گردش آب در پوست را بهبود می بخشد.

3- یکدست شدن رنگ و بافت پوست

زمانی که پوست شما آبرسانی می شود، دیگر مانند کاغذ سنباده به نظر نمی رسد! یک لایه بردار پوست، مخصوصاً لایه برداری که خاصیت آبرسانی دارد، بدون از بین بردن چربی و رطوبت پوست، سلولهای پوستی مرده را از روی پوست را پاک کرده و هر گونه برجستگی، لکه خشک و ناهمواری را صاف می کند.

یکدست شدن رنگ و بافت پوست

4- پوست صاف و نرم می شود

پوست آبرسانی شده، به هنگام لمس کردن صاف و نرم به نظر می رسد. یک مرطوب کننده آبرسان به پیشگیری از اتلاف آب در پوست کمک می کند و باعث می شود پوست شما مانند پوست یک بچه به نظر برسد. همیشه پوست خود را حتی در روزهایی که آن را آبرسانی نمی کنید، مرطوب کنید. این کار باعث طولانی تر شدن دوام آبرسانی پوست می شود.

5- چربی اضافه کمتر

مراحل مختلف پاکسازی و آبرسانی پوست، به کاهش چربی اضافه و براقی پوست کمک می کنند. چربی پوست  متعادل باعث هیدراته نگه داشتن پوست می شود، اما چربی بیش از حد می تواند باعث جوش زدن شود. محصولاتی که در آبرسانی پوست صورت استفاده می شوند، به کنترل چربی اضافه و در عین حال تأمین چربی مناسب برای سلامت پوست کمک می کنند.

6- جوش کمتر

همانطور که پیش از این اشاره شد، آبرسانی صورت، میزان چربی پوست را تنظیم می کند و از تولید چربی اضافه جلوگیری می کند. یعنی احتمال بروز جوش کاهش پیدا می کند.

7- کاهش خارش

خشکی باعث پوسته پوسته شدن و خارش پوست می شود. همچنین پوست را حساس و قرمز می کند. زمانی که پوست آبرسانی می شود، ساختار سلولی پوست دوباره فعال می شود و یک لایه ی پوستی جدید تولید می کند که زیر آن پر از آب، مواد مغذی و ویتامین است. این لایه پوستی جدید جایگزین لایه ی پوستی آسیب دیده می شود و به طور مداوم با تشکیل لایه های پوستی جدید، به تغذیه و آبرسانی پوست کمک می کند.

کاهش خارش

8- جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست

تونر، نقش مهمی در جذب بهتر محصولات آبرسانی و پاکسازی پوست دارد و باعث می شود این محصولات  در اعماق و منافذ پوست بهتر نفوذ کنند و مواد مغذی و ویتامین ها تأثیر بیشتری در آبرسانی و محافظت از پوست داشته باشند. در نهایت یک پوست آبرسانی شده و سالم می تواند به راحتی هر گونه محصولات مراقبت از پوستی را جذب کند و تأثیر و مزایای آنها را افزایش دهد.

اهمیت آبرسانی پوست

درست مانند زمانی که آب کافی نمی نوشید و احساس تشنگی می کنید، پوستتان نیز گاهی اوقات دچار تشنگی می شود. آبرسانی پوست برای زیبا به نظر رسیدن آن ضروری است، همچنین نقش مهمی در عملکرد اولیه پوست برای حفاظت در برابر میکروب ها و مواد شیمیایی دارد. اگر پوست شما دچار کم آبی شود، ممکن است ضعیف شده، مستعد شکستگی شود، ترک بردارد یا ملتهب شود و در نتیجه خطر عفونت آن افزایش پیدا کند.

پوست سه لایه دارد: اپیدرم، درم و هیپودرم. بیرونی ترین لایه اپیدرم، لایه ی شاخی یا استراتوم کورنئوم می باشد که مسئول حفاظت از پوست در برابر عناصر خارجی مانند آب و هوا یا محیط پیرامون می باشد.

مقایسه پوست آبرسانی شده با پوست مرطوب

یک تصور غلط رایج این است که پوست آبرسانی شده و پوست مرطوب تفاوتی با هم ندارند. در واقع یک تفاوت کلیدی بین این دو وجود دارد. در واقع پوست کم آب، پوستی است که نیاز به آب دارد، اما پوست خشک فاقد چربی است. برای سالم و شفاف نگه داشتن پوست، شما باید آب و چربی پوست خود را تنظیم کنید. هیدراته نگه داشتن این لایه از پوست، قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست را بهبود می بخشد. 

از کجا بدانید پوستتان آبرسانی شده؟

موارد زیر تمام علائم معمول پوست دهیدراته یا کم آب هستند:

  • خارش
  • حلقه های سیاه زیر چشم
  • چشم های گود رفته
  • سایه های اطراف صورت
  • افزایش چین و چروک ها و خطوط ریز

دسته بندی

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید  
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

مقالات مرتبط